Virtual Game Station
Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 16-10-01 08:44

Er der nogen, der ved, hvordan det kører på en Mac?

Fra : J.C. Voss

Dato : 16-10-01 11:33

Henning Vestergaard Poulsen <henning@imtoosexy.com> wrote:

> Er der nogen, der ved, hvordan det kører på en Mac?

Jeg har kun prøvet den en gang, da min nevø er ikke så glad for at låne
mig sine spil [og jeg er for nærrig til at købe nogle selv].
Anywho, jeg har en G4 Gigabit, og det kørte virkelig godt må jeg sige,
selvom et større grafikkort sikkert ikke havde været i vejen [har ATI
128 Rage]. I manualen står der også, at VGS er en bus-sluger, så man
skal minimum have en G3 [fra fabrikken - ingen udvidelseskort] og, at en
G4 er at foretrække.

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | My address is *not* .ugyldig |

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 16-10-01 12:13

in article 1f1ddb4.1ak0tim16uz55kN%macaddict2k.ugyldig@operamail.com, J.C.
Voss at macaddict2k.ugyldig@operamail.com wrote on 16/10/01 12:33:

> [...]
> 128 Rage]. I manualen står der også, at VGS er en bus-sluger, så man
> skal minimum have en G3 [fra fabrikken - ingen udvidelseskort] og, at en

Lyder ganske interessant, nu når jeg regner med at købe en iBook DVD 600 om
en-to måneders tid...

Fra : Michael Holm

Dato : 16-10-01 12:47

J.C. Voss <macaddict2k.ugyldig@operamail.com> wrote:

> [...]
> 128 Rage]. I manualen står der også, at VGS er en bus-sluger, så man
> skal minimum have en G3 [fra fabrikken - ingen udvidelseskort] og, at en

det kører fint på min rev. b imac, 196 mb Ram (og iMac DV)

--
- Michael

http://ki-aikido.homepage.dk
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-10-01 13:33

> [...]

> Anywho, jeg har en G4 Gigabit, og det kørte virkelig godt må jeg sige,
> selvom et større grafikkort sikkert ikke havde været i vejen [har ATI

VGS bruger ikke 3D hardware acceleration - det skulle være ret
underordnet om der bruges et 64bit Rage2 kort eller et RaedeON kort.

> I manualen står der også, at VGS er en bus-sluger, så man
> skal minimum have en G3 [fra fabrikken - ingen udvidelseskort] og, at en
> G4 er at foretrække.

det med bussen er derimod korrekt, minimum 66HHz dvs. Beige G3, iMac
eller Wallstreet. jeg tror at det er ret ligegyldigt om bussen er på
100MHz eller om CPU'en er en G4. Et PS1 spil skal køre med én bestemt
hastighed, hverken hurtigere eller langsommere; og det mener jeg at der
er taget højde for i VGS.

NB. Jeg ved ikke om VGS kan køre på de nye G4'ere med Geforce2&3 kort.

<icq:131382336>

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 16-10-01 13:45

> [...]
> (...)
> samt et ATI RageII eller bedre (ved ikke om Nvida

Hvis VGS ikke benytter hardware acceleration - hvorfor så bekymre sig om
hvilket grafikkort der er i?
Okay, jeg tror der er mere for mig at vide om grafikkort og 3D
acceleratorer, end jeg troede. Men det er derfor, jeg spørger til det.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-10-01 15:00

Henning Vestergaard Poulsen <henning@imtoosexy.com> wrote:

> Hvis VGS ikke benytter hardware acceleration - hvorfor så bekymre sig om
> hvilket grafikkort der er i?

Der skulle selvfølgelig have stået 3D garware acceleration.

fordi Connectix har valgt at lade VGS kigge efter et Rage kort, hvilket
kan spare dem for en masse support besværd.

<icq:131382336>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-10-01 15:10

> Der skulle selvfølgelig have stået 3D garware acceleration.

sprog-spadser! hardware, ikke garware

<icq:131382336>

Fra : J.C. Voss

Dato : 16-10-01 14:12

> VGS bruger ikke 3D hardware acceleration - det skulle være ret
> underordnet om der bruges et 64bit Rage2 kort eller et RaedeON kort.

Jeg er ikke helt sikker - svarer 'appropriate' i nedenstående sætning
til de kort du nævner?
Der står at man skal bruge
<citat class="VGS ReadMe file">
Apple-produced G3-based (or newer CPU) Macintosh with appropriate
ATI hardware and drivers.
</citat>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-10-01 15:00

> [...]
> Der står at man skal bruge
> <citat class="VGS ReadMe file">
> Apple-produced G3-based (or newer CPU) Macintosh with appropriate

Ja.

<icq:131382336>

Fra : Michael Holm

Dato : 16-10-01 12:09

Henning Vestergaard Poulsen <henning@imtoosexy.com> wrote:

> Er der nogen, der ved, hvordan det kører på en Mac?

det kører rigtig godt (ikke OS X endnu) jeg har haft stor fornøjelse af
at få tæsk af mine børn i Tekken 3, en udmærket måde at få en
"playstation" lusket ind af døren uden ens kone opdager det før det er
for sent

det er dog ikke alle playstation spil der kører lige godt, men det kan
man læse mere om inde på VGS hjemmeside !

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-10-01 13:20

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> det kører rigtig godt (ikke OS X endnu)

det kommer det nok heller ikke til. Connectix har indgået forlig med
Sony, og det indebærer bla. at de skal holde op med at sælge VGS efter
en given dato (som jeg ikke husker, satans ben!)

<icq:131382336>

Fra : Michael Holm

Dato : 16-10-01 14:00

> det kommer det nok heller ikke til. Connectix har indgået forlig med
> Sony, og det indebærer bla. at de skal holde op med at sælge VGS efter
> en given dato (som jeg ikke husker, satans ben!)

æv æv
p.s.
nu har jeg ikke fuldt så meget med, men fik nu nogensinde din icebook
til at virke igen ?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-10-01 15:00

> [...]

> æv æv
> p.s.
> nu har jeg ikke fuldt så meget med, men fik nu nogensinde din icebook

ikke endnu, jeg krykkede ind forbi dig (og stod selvfølgelig af ved et
forkert stoppested) i forrige uge for at låne et FW kabel, men du var
desværre lige taget hjem.

Nu venter jeg på min FW brænder som skulle være på trapperne. kan den
boote fra denne, køber jeg et FW kabinet og flytterdisken over i som en
midlertidig løsning indtil jeg får stampet penge sammen tilen reperation
- eller finder ud af hvordan jeg kan fixe ATA kablet.

<icq:131382336>

Fra : Michael Holm

Dato : 16-10-01 15:34

> ikke endnu, jeg krykkede ind forbi dig (og stod selvfølgelig af ved et
> forkert stoppested) i forrige uge for at låne et FW kabel, men du var
> desværre lige taget hjem.

æv igen

> [...]
> midlertidig løsning indtil jeg får stampet penge sammen tilen reperation
> - eller finder ud af hvordan jeg kan fixe ATA kablet.

hvis vi en anden dag, skal lave stuntet, må vi nok lige ringes ved, hvis
jeg ved hvad tid kan jeg som regl blive !
--
- Michael

http://ki-aikido.homepage.dk
mobilos: 2125 1471
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 19-10-01 19:01

> det kommer det nok heller ikke til. Connectix har indgået forlig med
> Sony, og det indebærer bla. at de skal holde op med at sælge VGS efter
> en given dato (som jeg ikke husker, satans ben!)

Det var 30. juni 2001.

mvh.
Kaj.

Fra : tom dissing

Dato : 16-10-01 13:22

Godt !
Tom
Skal dog mindst g3.

On 16/10/01 9:44, in article B7F1B1E2.4602%henning@imtoosexy.com, "Henning

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-10-01 13:33

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Godt !
> Tom
> Skal dog mindst g3.

det er ikke processoren der er afgørende, afgørende er at den minimum
har en 66MHz systembus samt et ATI RageII eller bedre (ved ikke om Nvida
er understøttet).

<icq:131382336>

Fra : Gletcher

Dato : 18-10-01 18:37

Det kører super med min G3 300 mhz samt min 64 mb ram
Horn