Tætning-silikone
Fra : Tanja & Jøffe

Dato : 16-10-01 07:11

Jeg har købt et brugt 160 liter akvarium. men det er desværre ikke tæt og
der er kommet nogle små sten mellem glasset og allurammen. hvis jeg vil
reperer det hvad er fremgangsmåden så? er det en spesiel silikone man skal
bruge?
mvh. Jørgen

Fra : Mukker

Dato : 16-10-01 11:51

Det bedste du kan gøre er at rense alt den gamle silicone af (manuelt) med
barberblad og hobbykniv. Derefter skal du købe noget silicone, fås hos
trælasten, Bilka osv. til akvarier (står på tuben). Eller du kan nøjes med
at finde utætheden og derefter skrave den gamle silicone af i et område ca
1-2 cm uden om "utætheden" og derefter bruge ovennævnte silicone og håbe.
Husk at lade det tørre (står på siliconebøtten hvor lang tid det er om at
tørre/hærde)

God fornøjelse!

PS. Har selv i weekenden siliconeret et 250 Liters (ikke særligt spændende.

Fra : Carsten Gall

Dato : 16-10-01 13:44

Mukker <mukkerl@worldonline.dk> skrev i en
> [...]
> Husk at lade det tørre (står på siliconebøtten hvor lang tid det er om at

Inden du limer akvariet, så skal du sørge for at det er renset og affedet
med acetone.
ellers binder siliconen ikke ordentligt.

Carsten