Css-menu browserkompabilitet
Fra : Lotte M

Dato : 15-10-01 23:31

Jeg pusler med et design http://www.lotte-m.dk/test/test.shtml , hvor jeg
har forsøgt at lave en menu i css, med hover på tabelceller, frem for
linktekst.

I IE 5.5 ser det umiddelbart korrekt ud, men i N6 mangler nogle streger
i tabellen og i Opera 5.11 udfylder hover ikke hele cellen, men kun teksten..

Hvorfor?
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk - personlig hjemmeside
http://www.handiinfo.dk - om bevægelseshandicap

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 16-10-01 00:05

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I IE 5.5 ser det umiddelbart korrekt ud, men i N6 mangler nogle streger
> i tabellen og i Opera 5.11 udfylder hover ikke hele cellen, men kun

Ringe understøttelse af css. Specielt Opera, har jeg personligt haft svært
ved at lave knapper til med css. Eneste løsning der virker i alle browsere
er JavaScipt.

Denne artikkel på builder har svaret, og den virker i alle de browsere jeg
har testet med:

http://www.builder.dk/artikler/article.asp?AID=71

> Lotte M

/Kasper
<http://kyndsberg.dk/>

Fra : Lotte M

Dato : 16-10-01 00:12

> Ringe understøttelse af css. Specielt Opera, har jeg personligt haft svært
> ved at lave knapper til med css. Eneste løsning der virker i alle browsere
> er JavaScipt.

Jeg faldt over denne: http://www.builder.dk/artikler/article.asp?AID=171 ,
også i css og den ser ud til at virke både i Opera, N6 og IE ..... men jeg
kan ikke se hvad jeg gør "forkert".

Håber en af jer har bedre overblik end jeg.

Fra : J.C. Voss

Dato : 16-10-01 03:23

Lotte M <info@lotte-m.dk> wrote:

> Håber en af jer har bedre overblik end jeg.

Det kan jeg ikke garantere, og jeg har ikke lige fået kigget på din
css-kode. På den anden side er du yderst velkommen til at kigge på
<http://verture.subnet.dk/demo/almostbuttons.html> og
<http://verture.subnet.dk/demo/almostbuttons2.html>, her har jeg lagt
nogle css-knapper, som du kan rode lidt med og se om du kan få dem til
at fungerer som du vil.
Jeg har testet dem på IE5, Opera 5 og Netscape 6.1 til mac, og den
eneste der ikke lever helt op til opgaven er Netscape 6.1 - ellers
fungerer de fint.

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | My address is *not* .ugyldig |

Fra : Lotte M

Dato : 17-10-01 09:47

"J.C. Voss" <macaddict2k.ugyldig@operamail.com> skrev:

> Det kan jeg ikke garantere, og jeg har ikke lige fået kigget på din
> css-kode.

Jeg håber en af jer har tid/lyst til at kigge på mit problem.

Der er en css-menu, opbygget efter samme princip som min, på
http://www.builder.dk/artikler/article.asp?AID=171 og jeg kan se,
at den virker i NN, Opera og IE - så det jeg vil, er altså muligt.

Jeg har stirret mig totalt blind på min kode, så der må jo være en
fejl (nedarvning?), som jeg overser.

Fra : J.C. Voss

Dato : 17-10-01 10:13

Lotte M <info@lotte-m.dk> wrote:

> Jeg har stirret mig totalt blind på min kode, så der må jo være en
> fejl (nedarvning?), som jeg overser.

Ved ikke om det har noget at sige, men rækkefølgen på din a:'ere er
forkerte - de _skal_ være:
link
visited
hover
active
for at virke korrekt.

Det ser ud som om du konsekvent har lavet dem:
visited
link
hover
active