Dialup via Ericsson T10s
Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-10-01 22:50

En ven har en Ericsson T10s, som han ikke kan få til at virke med
et Xircom PC Card modem plus et Ericsson datakabel. Spørgsmålet
er nu, om det overhovedet kan bringes til at virke, eller om der
skal ekstra hard- eller software til.

PFT,
-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Fischer

Dato : 16-10-01 06:51

> [...]
> Spørgsmålet er nu, om det overhovedet kan bringes til at virke,
> eller om der skal ekstra hard- eller software til.

Din mistanke er korrekt. Den nævnte opstilling vil aldrig komme til at
virke, da fastnet-modem og mobil ditto er to vidt forskellige teknologier.

Din ven kan bruge en af tre forskellige løsninger:

1. Et specielt PC Card modem til mobiltelefonen. Disse er ikke særligt
udbredte og koster temmeligt meget.

2. Et specielt IR-modul til at klikke i bunden af mobiltelefonen - DI27 tror
jeg det hedder, men vil ikke hænges op på det.
Dette virker KUN hvis den enhed din ven vil kommunikere med har en infrarød
port.

3. Et software modem.
Et stykke software som emulerer et modem og bruger telefonens data-mulighed
sammen med det serielle datakabel. Sælges ofte kun sammen med datakabel, som
din ven allerede har.

*Fischer

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-10-01 23:01

On Tue, 16 Oct 2001 07:50:47 +0200, "Fischer"
<express@get2net.dk> wrote:

> 1. Et specielt PC Card modem til mobiltelefonen. Disse er ikke særligt
> udbredte og koster temmeligt meget.

Han har fået at vide, at kortet skulle virke med mobiltelefoner.
Det pågældende datakabel er da også til Xircom-kortet, ikke til
serielporten.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Fischer

Dato : 17-10-01 07:05

> Han har fået at vide, at kortet skulle virke med mobiltelefoner.
> Det pågældende datakabel er da også til Xircom-kortet, ikke til
> serielporten.

OK, Xircom laver PCMCIA kort til GSM telefoner - også til Ericsson T10.
Men i så fald burde kortet hedde et eller andet med "..GSM.."

Hvis det hedder "Xircom PC Card modem plus" så lyder det i mine ører som en
alm. analogt modem, og så kan det ikke bruges til mobiltelefonen.

For at hjælpe mere må jeg have den nøjagtige type-betegnelse.

*Fischer

Fra : alwresuihalert

Dato : 17-10-01 16:44

snip
> [...]
> et Xircom PC Card modem plus et Ericsson datakabel. Spørgsmålet
> er nu, om det overhovedet kan bringes til at virke, eller om der

Det nemmeste er en Nokia Cardphone el. Det er en mobiltelefon udformet som
et PCcard. Man skal selvfølg. have et SIM kort i den.

Ellers køb fx en brugt Ericsson SH888 og brug den via IR - det hele er
forberedt og indbygget - virker kun med Win9x. Evt. med et kabel, så man
slipper for at holde IR kontakt mellem telefon og PC.