Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kritik af billede uge 42
Fra : Erland Pillegaard

Dato : 15-10-01 20:44

Hi
Ja desvære må jeg være hård her,billedet er ikke godt det har flere fejler
)1 Strandkanten skære lige gennem hovedet på hende
)2 Billedet er totalt overbelyst
)3 Billedet er uskarpt
)4 og farverne er dårlige i billedet
Er ked af det,men sådan ser jeg det
MVH
erland

Fra : Kenneth Jensen

Dato : 15-10-01 22:00

HEJ

Ja jeg spørger dumt.. men hvor er det man finder de billeder der er under
kritik ??

KEnneth

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 16-10-01 12:24

Hej Erland

Det blir lidt märkeligt det her for jeg har ikke set dit indläg för nu
i citatet fra en anden deltager.

"Erland Pillegaard" <pillegaard@privat.dk> wrote in message

Jeg kan holed med om at strandkanten skärer genom hovedet, men
eftersom den er helt ude af fokus syntes jeg man kan undskylde det.

Nu er spörgsmålet om det er din eller min monitor som lever rövere.
Her er toppen af håret underbelyst men ikke ansigtet, det er korrekt
belyst. Hvordan ser det ud hos dig?

Ja her er vi enige.

Farverne er väldigt märkelige når man ser dem i browseren, men for
sjov skyld sparede jeg billedet og tog det op i PSP og så ser farverne
pludselig bedre ud i den mening at de ikke er skjoldede. Jeg har ikke
väret ude for det för så jeg kan ikke give en god forklaring, kan du?

Jo billedet er ikke perfekt, det kan vi hurtigt blive enige om, men om
det, hvad jeg tror efter Samirs text, er et förste forsög, syntes jeg
faktisk ikke det er så dårligt. Både du og jeg har set betydeligt
värre exemplar i serien "Et godt billede".

Det skulle egentlig vare interesant at höre vad Samir selv siger til
din og min, samt måske andres kritik af hans billede.

mvh Hans Peter Larsson

Visby, Sverige

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 16-10-01 12:24

Hej

On Mon, 15 Oct 2001 22:59:45 +0200, "Kenneth Jensen"
<tytte@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Ja jeg spørger dumt.. men hvor er det man finder de billeder der er under
>kritik ??

Du hitter dem på http://fotokritik.jirty.dk

Derefter har jeg et spörgsmål.

Jeg har läst Erlands kritik af billedet i citat i dit brev, men af en
eller anden grund findes hans brev ikke i original hos mig.

Faktisk er der bare to indläg i träden "Rt godt billede uge 42" og de
indläg har jeg selv skrevet.

Nu er mit spörgsmål om der har väret flere indläg, de har i så
tilfälde ikke nået til Sverige, og i så tilfälde om en eller anden
behjärtet själ vil sende dem til mig så jeg har en mulighed at deltage
i debatten.

mvh Hans Peter Larsson

Visby, Sverige

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 17-10-01 00:52

Jeg er enig med Erland her. Og så vil jeg godt have lov at spørge om kvinden
ikke har en overkrop, for den mangler da. Hun ser helt "halshugget" ud...

Med venlig hilsen
Tim Lerche Sørensen

Erland Pillegaard <pillegaard@privat.dk> skrev i en

Fra : Hans C. Jensen

Dato : 17-10-01 18:58

Ligner bare et af de der dødsyge feriefotos !
Det må kunne gøres bedre.
Jeg troede at billederne skulle være lidt over det normale for at være med
her.

Mvh Hans

Fra : Knud Westdorf

Dato : 18-10-01 22:21

Hej Hans (og alle andre)

"Hans C. Jensen" <NOSPAM@pc.dk> wrote in message
> Ligner bare et af de der dødsyge feriefotos !
> Det må kunne gøres bedre.

Netop ét af formålene med at få (konstruktiv) kritik her i gruppen; at kunne
gøre det bedre næste gang.

> Jeg troede at billederne skulle være lidt over det normale for at være med
> her.

Det er helt op til folk selv, hvad de vælger at lægge ind på
fotokritik.jirty.dk. Der er ingen sortering eller udvælgelse. Hvis dette var
tilfældet, ville det jo være mig, der bestemte, hvilke billeder, der var "Et
godt billede".

Jeg er sikker på Samir ser noget specielt i dette billede og derfor vælger
at lægge det på siden, så han kan høre andres mening.

Efterhånden er det lang tid siden, jeg har været et aktivt medlem af denne
gruppe, men jeg var med da den startede og så behovet for en kritik-side. En
side, hvor folk kan udstille et billede som netop de synes er godt. Eneste
krav er at man selv er fotografen og at den gældende lovgivning naturligvis
ikke brydes.

Dog så jeg gerne, at folk holder sig til fotografier, - og ikke
computermanipuleret grafik som i sidste uge. Jeg har ikke tænkt mig at
sortere i billederne, men jeg fornemmer at gruppen (som helhed) ikke er så
interesseret i den slags billeder (migselv inklusiv). Dette i sig selv burde
være nok til at folk ikke uploader den slags.

Det glæder mig forøvrigt at se, at der stadig er "liv" i min kritik-side, -
selvom den har fået hård konkurrence på det sidste. Skulle der være forslag
til nogle små forbedringer på siden, så skriv endelig (direkte) til mig.

Knud Westdorf
knud@westdorf.dk