Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital til lysbilleder
Fra : PR

Dato : 15-10-01 18:51

Hvor kan man få lavet lysbilleder (slides 24 x 36) fra digitale filer? Og
hvad koster det, og hvorledes er kvaliteten.
Peter R.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 16-10-01 08:36

"PR" <randlov@post9.tele.dk> wrote in

> Hvor kan man få lavet lysbilleder (slides 24 x 36) fra digitale filer? Og
> hvad koster det, og hvorledes er kvaliteten.

Jeg mener at det kan lade sig gøre på Fuji Frontier digitale minilabs og
mon ikke det også kan lade sig gøre på andre digitale minilabs? Ring og
spørg din lokale fotohandler og prøv fx også www.colorgruppen.dk som dog er
prof-lab og prisen/kvaliteten er jo også derefter..

Ingen erfaring med kvaliteten dog..

--
Hilsen
Kenneth

Fra : Henrik

Dato : 16-10-01 10:05

PR <randlov@post9.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bcb2263$0$239$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvor kan man få lavet lysbilleder (slides 24 x 36) fra digitale filer? Og
> hvad koster det, og hvorledes er kvaliteten.
> Peter R.

Hej Peter
Det kan du få lavet i Lyngby BilledCenter Jernbanepladsen 31 2800
Lyngby.45930101 tal med Glent eller Bo. Du kan endten maile dem derned eller
kigge forbi med dine filer. Prisen kan jeg ikke huske.....mener det var
noget med 200 i opstart og 75 pr dia ?!
Mvh.
Henrik Schwarz

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 19-10-01 02:28

"Henrik" <schwarz@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Og

> Hej Peter
> Det kan du få lavet i Lyngby BilledCenter Jernbanepladsen 31 2800

Arrgh! Der har jeg været nogle gange....

- Første gang for at få lavet forstørrelser af nogle af mine favorit
billeder (på 5 striber) - jeg havde nemlig fået indtryk af at de var ret
professionelle.
- Anden gang for at hente billederne - blot for at opdage at de udover
grimt farvestik (grønt svjh) og at ALLE mine dyrebare negativer lignede
noget en 5årig havde haft med i sandkassen
- Tredie gang for at brokke mig - de nægtede at det var dem indtil de så
striberne umiddelbart før og efter - for de var nemlig i orden. Samtidig
bekræftede ekspedienten mine fordomme ved at sætte sine fingre på selve
negativerne og lægge dem direkte på disken.... Anyway: De ville kaste nogle
grumme kemikalier på negativerne og lave nye kopier.
- Fjerde og ABSOLUT SIDSTE gang for at hente de nye kopier der godt nok ikke
havde farvestik, men stadig var tydeligt præget af negativernes grumme
ridser. OK - de kunne vel ikke gøre noget ved den sidste omgang. Men så
kunne de i det mindste agere lidt brødebetyngede og evt. kaste en ny film
eller to efter mig på vejen ud.

OK - jeg kan have været uheldig... Men selv ikke Merlin (som jeg brugte et
år indtil jeg så på negativerne har nogensinde præsteret at trashe
negativer så grumt!

Mvh.
Anders Frederiksen

Fra : L@rs

Dato : 16-10-01 23:30

"PR" <randlov@post9.tele.dk> wrote in message
> Hvor kan man få lavet lysbilleder (slides 24 x 36) fra digitale filer? Og
> hvad koster det, og hvorledes er kvaliteten.
> Peter R.

---

Hej Peter

a) Der er flere foto-forretninger der tilbyder dette - søg f.eks. på ordet
"Dias til CD-rom" i Google. ( bl. a Japan Foto gør det)

b) Køb en Dias skanner. ( se f.eks urlen
http://www.moose395.net/digital/scanners.html )

Prisen pr bilede ved Japan foto er så vidt jeg husker 19,- kr. pr stk i
formatet 3072 x 2048, og 10 kr. for 1536 x 1024.

Du kan selv skanne dem i en dias-skanner i en langt bedre opløsning ( et
dias konvertetet via RGB til TIFF ( eller hvad det nu hedder) - fylder ca.
120 MB i 5500 Dpi - det er er god opløsning.

Prøv evt at låne følgende på biblioteket:

Jensen, Michael Scannere & digitale kameraer

Schurmann, Henrik Digital foto

Mvh

Lars

Fra : L@rs

Dato : 16-10-01 23:52

L@rs" <lars9999@excite.com> wrote in message
> [...]
> 120 MB i 5500 Dpi - det er er god opløsning.
>
> Prøv evt at låne følgende på biblioteket:
>
> Jensen, Michael Scannere & digitale kameraer

Beklager - det var skisme det omvendte du ønskede svar på.
mvh
Lars