Delete fra flere tabeller gennem en join? ~
Fra : Lars

Dato : 15-10-01 13:56

Hej, hvad gør jeg, når jeg får permission denied, hvis jeg skal slette en
fil. Jeg synes jeg har sat mappen til at man må skrive til den og fjernet
andre restriktioner. (Det er windows 2000)

unlink($DOCUMENT_ROOT."/birn/billeder/".$billedfilnavn);

Og så et spørgsmål til, kan man ikke lave en DELETE i to tabeller i en JOIN?
Det virker fint nok nu, men som I kan se er det i 2 sql'er og hvis det kan
være i en, så er det jo bedre. Jeg har forsøgt mig med en DELETE i en JOIN,
men jeg kan ikke rigtigt få det til at virke.

$slet_produkt = "DELETE FROM produkter WHERE id =
'".$sletprodukt_unserialized[0]."'";
sql_query($slet_produkt);
$slet_produkt_billed = "DELETE FROM billeder WHERE id =
'".$sletprodukt_unserialized[4]."'";
sql_query($slet_produkt_billed);

på forhånd tak
lars

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 16-10-01 00:42

"Lars" <ledj@Zprivat.dk> skrev

> $slet_produkt = "DELETE FROM produkter WHERE id =
> '".$sletprodukt_unserialized[0]."'";

har du prøvet at printe $slet_produkt? Hvad viser den?

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Lars

Dato : 16-10-01 09:48

> har du prøvet at printe $slet_produkt? Hvad viser den?

Det virker fint nu og det bliver slettet fint også, men kan man ikke lave
noget i retning af

DELETE FROM produkter, billeder WHERE produkter.id =
sletprodukt_unserialized[0] AND billeder.id = $sletprodukt_unserialized[4]

så det hele står i en sætning, men ovenstående kan jeg ikke få til at virke?

/lars

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 16-10-01 10:06

"Lars" <ledj@Zprivat.dk> skrev

> [...]
> sletprodukt_unserialized[0] AND billeder.id = $sletprodukt_unserialized[4]
>
> så det hele står i en sætning, men ovenstående kan jeg ikke få til at

Det burde man kunne, det er nok dine relationer, der er spunk i... hvordan
ser de tables(med data) ud, som du prøver at snakke med?

Fra : Lars

Dato : 16-10-01 12:49

> Det burde man kunne, det er nok dine relationer, der er spunk i... hvordan
> ser de tables(med data) ud, som du prøver at snakke med?

2 tabeller: produkter og billeder
produkter har et billedid, som er 1 til 1 på id i billedertabellen

men det burde da ikke være relationerne, som er problemet, da jeg bare skal
slette et produkt og billedet som hører til
produktet?

/lars

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 16-10-01 14:05

"Lars" <ledj@Zprivat.dk> skrev
> [...]
skal
> slette et produkt og billedet som hører til produktet?

stadig, så længe jeg ikke kan se dine 2 tabellers data, så kan jeg ikke
hjælpe dig...Jeg er ude efter output ala dette:

+----+----------+------+-------+----------+------------+--------------------
-+----------------+
| id | name | sex | party | time | date | comment
| ip |
+----+----------+------+-------+----------+------------+--------------------
-+----------------+
| 1 | Kim Emax | mand | 1 | 00:36:25 | 2000-10-23 | U know...
| NULL |
| 44 | Laurent | mand | 1 | 16:35:37 | 2000-10-28 | Må jo lie sie haj !
| 195.82.218.181 |
| 3 | Jan | mand | 1 | 00:43:55 | 2000-10-23 | From Holland too
| NULL |

Hvordan prøver du at slette dem? fra en mysql-prompt eller et php-script?
Hvis det er et php-script, så smid en "or die(print mysql_error());