Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et godt billede uge 42?
Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 15-10-01 08:27

Hej

Samir Munir har sendt tre billeder ind, så denne uge og de näste to
kommer vi at bedöme hans billeder.

Det förste billede er et porträt af hans rejseledsager til Komodo öen.

Det er et södt porträt og han har fanget modellen med et fint
ansigtsudtryk.

Desvärre er det ikke 100%skarpt, det er en klassisk regel for påorträt
fotoat i hvertilfälde et öje skal väre skarpt, her ligger skapheden på
håret og det er synd for et ellers godt billede.

Nu vi taler om håret er toppen at samme desvärre blevet helt udbrändt,
altså overexponeret. Det er muligt det kunde ha klarets om Samir havde
användt en oplätningsblitz og exponeret lidt knappere, alternativt en
reflexskärm for at givelidt mere lys i ansigtet så kontrasten mellem
ansigt og hår havde blevet mindre.

Nå det er et mindre fejl en den manglende skarphed på öjnene, det er
det som efter min mening träkker billedet mest ned.

Om det nu er förste forsöget med porträt ved jeg ikke, Samir skriver
bare det er förste forsög at sende et billede til kritik. Men jeg
syntes faktisk det som porträt ikke er helt tosset.

Det skal blive spännende at se hans andre to billeder.

mvh Hans Peter Larsson

Visby, Sverige

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 15-10-01 21:02

Hej igen

On Mon, 15 Oct 2001 07:27:04 GMT, h.p.larsson@telia.com (Hans Peter
Larsson) wrote:

>Samir Munir har sendt tre billeder ind, så denne uge og de näste to
>kommer vi at bedöme hans billeder.

Jeg opdagede da jeg läste mit eget brev et jag har glemt at angive
hvor man kan se Samirs billede. URL kommer her:

http://fotokritik.jirty.dk

Jeg ber om undskyld.

mvh Hans Peter Larsson

Visby, Sverige