IE6 og mp3 filer/WMP
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-10-01 01:48

I forbindelse med ominstallation og Nimda virusen har jeg installeret IE6.
Egentlig kører den fint men en ting irriterer mig.
Jeg (?) har på et eller andet tidspunkt givet IE lov til at håndtere .mp3
filer. Det resulterer i at hvis jeg trykker på et link til en .mp3 fil, så
åbner WindowsMediaPlayer (6.4) inde i IE og så sker der ikke mere. Ikke
noget med at filen hentes og afspilles. Det er nu heller ikke fordi jeg er
intresseret i denne funktion.
Hvordan får man IE til at behandle .mp3 filer som fx .exe filer så man bare
kan gemme dem på harddisken? Kan man ikke nulstille den nye "smarte"
funktion? Jeg syn's jeg har kikke alle indstillinger igennem - uden resultat
:-/

- Lars

Fra : Madsen

Dato : 15-10-01 03:12

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.com> skrev:

> [...]
> kan gemme dem på harddisken? Kan man ikke nulstille den nye "smarte"
> funktion? Jeg syn's jeg har kikke alle indstillinger igennem - uden resultat

I en eller anden mappe kan du prøve at gå op i Funktioner > Indstillinger
> Filtyper. Find filtypen mp3 og placer et hak i et felt der hedder noget
ala: "Bekræft åbning efter overførsel"

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Madsen

Dato : 15-10-01 03:15

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev:

> I en eller anden mappe kan du prøve at gå op i Funktioner > Indstillinger

Funktioner > Mappeindstillinger > Filtyper, hedder det vist i stedet.
Sorry.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-10-01 09:18

"Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote in message

Indstillinger

> Funktioner > Mappeindstillinger > Filtyper, hedder det vist i stedet.
> Sorry.

Okay... tak for budet, men det hjalp ikke. Jeg tror ikke jeg fik mig
formuleret rigtigt første gang.
Det er ikke i hele Windows problemet er til stede... kun i IE6. Jeg har
WinAMP installeret og den afspiller .mp3 filer når de startes fra fx.
Stifinder. I.flg. de indstillinger du foreslår er WinAMP den eneste der
bruges.

IE6 må ha' en liste et eller andet sted, der fortæller hvordan de
forskellige filtyper skal behandles. Jeg vil ha' IE til at gemme .mp3 filen,
ikke åbne "WMP inde i et IE vindue" og forsøge at afspille dem. (Ja, det er
vist en af de nye "smarte" funktioner).

(Det er en engelsk version af Windows/IE jeg har, så bare skriv de engelske
navne på genveje/shortcuts)

- Lars

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-10-01 15:48

Lars Jørgensen wrote in news:9qe637$cp2$1@news.net.uni-c.dk:

> [...]
> (Ja, det er vist en af de nye "smarte" funktioner).
>
> (Det er en engelsk version af Windows/IE jeg har, så bare skriv de

Tryk på Media i menubjælken. Når så media-frame kommer frem, så klik på
"Media Options" - og derefter på "Settings". Vælg nu "Reset preferred
types".

--
Do you also think surveillance has gone too far ?
http://www.salon.com/comics/tomo/2001/07/09/tomo/index.html

- Jesper Stocholm - http://Stocholm.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-10-01 16:22

"Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> wrote in message

> Tryk på Media i menubjælken. Når så media-frame kommer frem, så klik på
> "Media Options" - og derefter på "Settings". Vælg nu "Reset preferred
> types".

Ahh... den havde jeg ikke set. Tak for det.

Det ser ud til at jeg bliver nødt til at installere WMP 7 for at kunne
styrre hvad der skal ske med mp3 filer i IE. Lige nu _vil_ WMP åbne dem.
Jeg kunne nu bedre li' IE5. Den kunne man da styrre/konfigurere. Mon
Microsoft gør det for at irritere mig?

- Lars

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-10-01 17:06

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.com> wrote in message
> "Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> wrote in message

> Ahh... den havde jeg ikke set. Tak for det.
> Det ser ud til at jeg bliver nødt til at installere WMP 7 for at kunne
> styrre hvad der skal ske med mp3 filer i IE.

Øv øv øv... med WMP7 installeret vil min foretrukne medieafspiller (WinAMP)
afspille de mp3 filer jeg trykker på i IE6. Jeg troede jeg bare kunne få lov
til at gemme filen når jeg trykkede på den.... som fx. en zip eller exe fil.
Jeg er nu _meget_ tæt på at skrotte IE6 til fordel for IE5, Opera eller
Mozilla (browsere der kan konfigureres)

Er jeg den eneste der kæmper med det?

- Lars