Windows2000 netværk adgang?
Fra : Benjamin Wivel

Dato : 15-10-01 00:42

Hej alle

Jeg har hjemme, et lille netværk med tre maskiner.
En pc med win2000 og
to med win 98.

Pcen med win2000 kan se og har fuldadgang til de to win98 PCer, men den
anden vej, fra win98 til win2000 maskinen, bliver man spurgt om adgangskode
til \\PcMedWin2000\IPC$!

Jeg erindre ikke at have konfigureret en adgangskode på noget tidspunkt, så
hvad er det for en kode den beder om? Ved opstart trykker jeg bare enter
uden kode.

Jeg er sikker på at det handler om en instilling i win2000, som jeg bare
ikke kan gennemskue eller finde ud af!

Håber nogen kan hjælpe mig!

MVH

Benjamin Wivel

Fra : Crane

Dato : 15-10-01 07:04

Jeg har samme problem.....Og har også på fornemmelsen at det er noget med
win2k der er galt....

Jeg har tjekket det med passwords og brugernavne. Jeg er kommet dertil hvor
jeg tror det har noget med
den måde man sharer sin disk ud på.....Prøv feks. at tjekke din disks share
på win2k maskinen....

Lad mig høre om du for held med det

Jens

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 15-10-01 22:03

"Crane" <jh@thrane.cc> skrev i en meddelelse

> Jeg har samme problem.....Og har også på fornemmelsen at
det er noget med
> win2k der er galt....

Så er der jo ikke andet for end at skrive til MS om denne
bug.

Niels

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-10-01 22:44

"Niels P Sønderskov" <npsonder@hotmail.com> wrote in message
> Så er der jo ikke andet for end at skrive til MS om denne
> bug.
Det er ikke en bug men en anden form for adgangskontrol jvf. mit svar..

mvh
Martin Petersen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 16-10-01 00:09

"Martin Petersen" <martin@REMOVEfyrreklitten.dk> skrev i en
meddelelse news:WKIy7.1282$zD6.5526@news.get2net.dk...
> "Niels P Sønderskov" <npsonder@hotmail.com> wrote in
message
denne
> Det er ikke en bug men en anden form for adgangskontrol
jvf. mit svar..

Det var en joke! Jvf mit første svar.

Niels

Fra : Martin Petersen