Spørsmål fra ny adsl bruker.
Fra : Bengt Are Granhus

Dato : 14-10-01 22:49

Påvirkes min nedlastingshastighet når andre laster ned fra meg? Er
prinsippet med Asymetri at nedhastigheten er separert fra utgangshastighet
slik at min ned hastighet blir den samme uansett om noen laster ned fra meg
eller ikke?

Mvh

Bengt

Fra : Christian Andersen

Dato : 15-10-01 06:04

Bengt Are Granhus wrote:

>Påvirkes min nedlastingshastighet når andre laster ned fra meg?

Ja. Det er en egenskab ved TCP/IP og ikke en fejl ved din linje.

Kort forklaring: På hver pakke du sender, skal der sendes en svar-pakke
fra modtageren. Jo flere pakker du sender, jo flere svar-pakker skal der
igennem den anden vej.

--
"...personality goes a long way."

Fra : Steen Enevoldsen

Dato : 15-10-01 06:51

"Bengt Are Granhus" <bag1@online.no> wrote in message news:<%Mny7.2180$wF1.75827@news1.oke.nextra.no>...
> [...]
> slik at min ned hastighet blir den samme uansett om noen laster ned fra meg

Hej Bengt

Din downstream hastighed kan godt blive negativt påvirket hvis der er
maksimal trafik på upstream båndet. Det har sådan set ikke noget med
ADSL teknologien at gøre, men er en begrænsning i TCP protokollen, der
jo oprindeligt er lavet til symmetriske båndbredder.

Se evt:

http://www.techtv.com/callforhelp/projects/story/0,23008,3313660,00.html

Mvh Steen