Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
diascanner-hvilken?
Fra : Lars

Dato : 14-10-01 21:05

Er der nogle der har nogen erfaringer med diascannere i den bedre ende ?
omkring 10.000 kr. Hvilken skal jeg købe?

Fra : Henrik

Dato : 15-10-01 17:04

Lars <larscarlsen@12mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3qly7.615$5v1.91352@news010.worldonline.dk...
> Er der nogle der har nogen erfaringer med diascannere i den bedre ende ?
> omkring 10.000 kr. Hvilken skal jeg købe?

Hej Lars
Har en Nikon LS40 filmscanner til 24*36 i 2900 DPI og med USB-tilslutning.
Den er jeg ganske tilfreds med. Et scan i max-opløsning i tiff fylder lidt
over 35 MB. Prisen var 7000 plus moms.
Mvh. Henrik
Ps. Det fede er at den selv fjerner ridser og støv. Plus at du kan
undertrykke korn samt booste farverne fra gamle film.

Fra : Michael N. Steen

Dato : 15-10-01 20:22

On Mon, 15 Oct 2001 18:04:26 +0200, "Henrik" <schwarz@privat.dk> wrote:

[ ... ]
> Har en Nikon LS40 filmscanner til 24*36 i 2900 DPI og med USB-tilslutning.
> Den er jeg ganske tilfreds med. [ ... ]

Hej Henrik

Kan du ikke være venlig at uddybe lidt?
Hvordan er hastigheden?
Kan den tage både monterede dias og løse filmstrimler uden problemer?
Kan den arbejde automatisk - diasmagasin, alle billeder på en strimmel ell. lign, eller skal man skifte hvert billede manuelt?
Er billedet 'færdigt', når det er skannet, eller kræver det meget efterarbejde?

Mvh
Michael Steen

Fra : Henrik

Dato : 17-10-01 12:04

> [...]
ell. lign, eller skal man skifte hvert billede manuelt?
> Er billedet 'færdigt', når det er skannet, eller kræver det meget

http://www.dfa-as.dk/default.asp?id=456
Hej Michael
http://www.dfa-as.dk/default.asp?id=456
klik på linket og tag en kigger .... *S*

Den kan IKKE arbejde med magasiner, men med strimler op til seks optagelser
eller enkelt monterede dias.
Lidt efterarbejde er der altid, men det er minimalt.
Mvh.
Henrik