venstrehåndsklub
Fra : Peter W. Hansen

Dato : 14-10-01 19:22

findes der en klub for venstrehåndede guitarister.

Fra : Tue Linder

Dato : 14-10-01 22:24

Peter W. Hansen <pewh@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:B7EFA468.9C0%pewh@wanadoo.dk...
> findes der en klub for venstrehåndede guitarister.

Er der da en højrehåndsklub?
Ville begge ting ikke være fuldstændig ligegyldige?
Begge hænder har de samme egenskaber,eller hvad?
Har den venstrehåndede mere mojo end den højrehåndede?
Mvh
Tue

Fra : Peter G.

Dato : 14-10-01 22:44

In article <3bca02a6$0$267$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Tue Linder
<tue.linder@mail.tele.dk> wrote...

> Har den venstrehåndede mere mojo end den højrehåndede?
> Mvh
> Tue

Ja!

Bevis: Jimi Hendrix ;p

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : Tue Linder

Dato : 15-10-01 00:01

Peter G. <PeterPedal73SP@MISBADHotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.163425685ccd32639896cd@news.inet.tele.dk...
> In article <3bca02a6$0$267$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Tue Linder
> <tue.linder@mail.tele.dk> wrote...

> Ja!
>
> Bevis: Jimi Hendrix ;p

Min ven som er kejthåndet,
spiller som en højrehåndet.

Vil det sige,at han har mojo tilgode,
hvis han skifter side?

Jeg syntes også Jimi er særligt god,når jeg er i humør til at høre ham,
men efter at have hørt John Lee Hooker,
mener jeg han giver dem alle baghjul,hvad angår mojo.
Mvh
Tue

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 15-10-01 00:38

"Tue Linder" <tue.linder@mail.tele.dk> wrote in message

> Peter G. <PeterPedal73SP@MISBADHotmail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:MPG.163425685ccd32639896cd@news.inet.tele.dk...

> Min ven som er kejthåndet,
> spiller som en højrehåndet.

Ed Harcourt er venstrehåndet, men spiller på en højrehåndsguitar der er
vendt om!
Han er iøvrigt genial, IMO. Hvis i ikke har hørt 'Here Be Monsters' endnu,
så giv den lige et lyt. Wow. Han er helt sikkert en af de mest spændende
sangskrivere lige for tiden!
Han bliver spillet på P3, lidt udenfor det normale repertoire, men alligevel
ganske passende. Mit favoritnummer på HBM er God Protect Your Soul - når
trompeten kommer ind og han synger ' I need to build a wall around me ', får
jeg gåsehud...

Jacob

Fra : Peter G.

Dato : 15-10-01 12:59

In article <3bca1947$0$51401$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Tue Linder
<tue.linder@mail.tele.dk> wrote...

> Peter G. <PeterPedal73SP@MISBADHotmail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:MPG.163425685ccd32639896cd@news.inet.tele.dk...

> Min ven som er kejthåndet,

Ah ah! Det hedder rigtighåndet :)

> spiller som en højrehåndet.

Det kan han sgu da bare holde op med.

> Vil det sige,at han har mojo tilgode,
> hvis han skifter side?

Sikkert. Jeg spiller ikke selv guitar så det ved jeg ikke det store om.
Hvorfor prøver han ikke, og ser om der er flere piger, der synes det er
mere sexet?

> [...]
> men efter at have hørt John Lee Hooker,
> mener jeg han giver dem alle baghjul,hvad angår mojo.

Det skal jeg ikke udtale mig om. Smag og behag er forskellig, og jeg må
indrømme at jeg har ikke hørt nok John Lee Hooker til at danne mig en
mening om ham. Jeg har kun to ører.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 14-10-01 22:49

> Har den venstrehåndede mere mojo end den højrehåndede?

jimi-drengen var da venstrehåndet, var han ikke? Og det var Kurt Cobain vist
også. Hmm, måske er der noget om snakken; venstrehåndede guitarister er en
truet race. Det er nok derfor, at vi højrehåndede ikke kender til deres
hemmelige klub :)

/Nikolaj

Fra : Astrid

Dato : 15-10-01 08:31

Peter W. Hansen <pewh@wanadoo.dk> wrote in message
> findes der en klub for venstrehåndede guitarister.

har ikke hørt om nogen ... men det var da en god idé.
Måske kunne I skabe lidt community omkring venstrehåndsguitarer. Jeg har
hørt det til tider kan være vanskeligt at skaffe lige præcis den guitar man
gerne vil have i venstrehåndsversion. Det ville sikkert hjælpe hvis man var
nogle stykker, så man kunne købe stort ind.
Kommer til at tænke på Ned Flanders `Leftorium' i Simpsons ...

Fra : Per LH

Dato : 20-10-01 23:25

Jeg har tidligere spurgt om "venstrehåndsguitar eller ej", og summen af svar
var "der er ingen grund til venstrehåndsguitar. Hvem har set et
venstrehåndsklaver eller en venstrehåndsaxofon?
- men er man først kommet i gang på en venstrehåndsguitar fanger bordet,
ellers er det forfra med at lære

se evt www.guitarsiden.dk / oss

--
Per LH xgoto@trashcan.dkx rem x&x

"> findes der en klub for venstrehåndede guitarister.