Påskeæg i Word?
Fra : jkl

Dato : 14-10-01 13:30

HejNG
Er der nogen som har set et påskeæg i word, hvor man kan se en lille film
der viser flyangreb på World Trade Center og derefter en syvstjerne. Jeg ved
desværre ikke hviken udgave af word eller hvilke kommandoer, min
svigerdatter så det igår da hun var på besøg hos en veninde.

VH/jens

Fra : Anne Olsen

Dato : 14-10-01 13:45

Jeg har hørt noget lignende, men her lød "historien" at hvis man brugte en
af symbol skrifttyperne i Word og skrev USA så ville symbolerne fly,
skyskraber og 7 stjerne fremkomme. Jeg har selv kikket efter, men har ikke
kunne finde en skrifttype som giver den symbol kombination, så måske er det
mere end and end et påskeæg eller lignende.

Anne

Fra : Torben Arbjørn

Dato : 14-10-01 15:00

Det er mere simpelt.
Skriv Q33NY - marker og ændre til skrifttype windings.
Mon det er det du har hørt om
Hilsen Torben

Fra : Anne Olsen

Dato : 14-10-01 15:15

Så var der alligevel noget om snakken ialt fald den "historie" jeg har hørt.
Hvad står så Q33 for? Undskyld spørgsmålet, det har jo ikke noget med MS
Office at gøre, men nu blev jeg jo mere nysgerrig m.h.t. bogstaverne/tal
kombinationen og overførslen til billedfortællingen.

Hilsen
Anne

Fra : emj

Dato : 14-10-01 15:25

Anne Olsen skrev i <3bc99dd4$0$51425$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Hvad står så Q33 for?
Ingen ting. Det skal blot give associationer på en flytype, men der
var ikke nogle af terroristflyene, der hed Q33.
Alt i alt en dålig spøg.
Hilsen emj

Fra : Anne Olsen

Dato : 14-10-01 17:28

Tak for svaret, ja så er det jo ialt fald en meget konstrueret sammenhæng.

Hilsen
Anne

Fra : ASKF

Dato : 16-10-01 00:46

emj ytrede sig i <c08jstobngjkqde04lgsvitj3ho401t8gq@4ax.com> med dette:

>Ingen ting. Det skal blot give associationer på en flytype, men der
>var ikke nogle af terroristflyene, der hed Q33.

Det er nu ikke helt korrekt, i den oprindelige "joke" henviste tallene
ikke til en ikke eksisterende flytype eller til et flyrute nummer, men
til:
"Q33 :Surah 'TAUBA' - " As for those who hoard up gold and silver and do
not spend the same in the service of Allah's cause, give them the
tidings of painful sufferings. A day will certainly come when these
shall be heated up in the fire of hell and their foreheads, sides and
backs shall be branded with them. They will be told : "This is what you
have stored up for yourselves; taste, then, what you have hoarded."
(Surah 9; Verses 35-36 ) Commentary by Sayyid Qutb. "
Citat fra http://www.islam.org/dialogue/Q33.htm

Herefter giver "Q33 NY" lidt mere mening.

>Alt i alt en dålig spøg.

Det kan vi nemt blive enige om.
Bibliotekar D.B./Stud. Sci. Bibl.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Anne Olsen

Dato : 16-10-01 12:11

Tak for det.

Se det var jo ganske interessant. Det sætter det jo lidt mere i perspektiv
alt sammen.

MVH

Anne

Fra : jkl

Dato : 14-10-01 15:45

Hej
Hvilken udgave af word vil det virke, det virker ikke i min xp

vh/jens

Fra : Torben Arbjørn

Dato : 14-10-01 23:57

Da skrifttyper ligger i Windows vil det være win95/98/ME
mvh Torben

Fra : Emil

Dato : 22-10-01 23:06

Virker fint her med win2k og office2k.

Jeg vælger dog Windings3...

Mvh
Emil

Fra : Toke Høiland-Jørgens~

Dato : 04-11-01 19:57

Det virker også i min win/office xp med wingdings 1

Toke

Fra : emj

Dato : 04-11-01 20:52

Toke Høiland-Jørgensen skrev i
<3be58f6b$0$247$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Det virker også i min win/office xp med wingdings 1

Det virker da i ethvert program, som kan skrive tekst.
Hilsen emj

Fra : pre

Dato : 14-10-01 16:40

Påskeæg er kodestumper som programmører morer sig med at putte ind i
programmer. Der findes en del og et sted på nettet ligger der en oversigt -
jeg har desværre ikke adressen mere.
pre

Fra : Jan Kronsell

Dato : 15-10-01 10:31

> programmer. Der findes en del og et sted på nettet ligger der en
oversigt -
> jeg har desværre ikke adressen mere.
> --
Prøv på www.eeggs.com Der ligger i 100'vis.