Slibning af kniv
Fra : Pouline

Dato : 05-12-00 21:47

Kære ng
Jeg har her i min første jagtsæson haft den fornøjelse af få vildt på
tasken, men endnu mere vildt forærende - og tak for det...
Når jeg skal ordne vildtet (fasaner, ænder og et enkelt bukkelam) står jeg
imidlertid med et problem; min gamle spejderdolk er ikke så skarp mere.
Er der nogen, der kan hjælpe mig med, hvordan jeg får knive skarpe - jeg har
glemt min barnelærdom
Jeg har slibesten (med to forskellige nuancer af gråt) og strygestål.
Venlige hilsner
Pouline

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 16:34

Fra : Pouline

Dato : 06-12-00 16:34

Tak for det John, det lyder lidt a la at slibe en kæde på en motorsav?? Men
hvor køber jeg dette slibesæt - jeg bor i en ret øde egn hvad angår gode
isenkræmmere og jagtbutikker Og er det rigtigt at det hedder "lansky"?
venlige jæger hilsner Pouline

John skrev i meddelelsen <4fdX5.1913$_z1.130087@news000.worldonline.dk>...
> [...]
>hænder) - Det er vigtigt for at få de samme antal grader stenene indbyrdes
>at du lægger stenene med "styrestangen" ned mod en plan flade når du
spænder
>stangen fast til stenen - vigtigt er det også at du med hver sten tager det
>samme antal strøg på hver side af klingen, start med f.eks 10 strøg på hver
>side og gå så ned i antal, dette forhindrer at graten på æggen bliver for
>voldsom, dette gør du med hver enkelt sten, for til sidst med den røde sten
>et par gange kun at tage et enkelt strøg ad gangen på hver side -
Resultatet

Fra : John

Dato : 06-12-00 21:58

Hej igen Pouline.

Ja det hedder Lansky Sharpeners - men en hver vel assorteret jagtforretning
ved hvad du tlaer om når du siger Lansky slibe sæt - Hvor bor du??
Ring ellers til Østjydsk Våbenhandel eller Jagt importlageret (Selv om jeg
ikke kan fordrage ham Carl)

Hilsen John

johnlau@worldonline.dk

Fra : S.J.

Dato : 06-12-00 23:14

Pouline skrev i meddelelsen ...
> [...]
>hvor køber jeg dette slibesæt - jeg bor i en ret øde egn hvad angår gode
>isenkræmmere og jagtbutikker Og er det rigtigt at det hedder "lansky"?

Du kan evt. prøve at se på : www.lansky.com
Der kan du se de forskellige produkter de laver.
Så ved du lidt mere om hvad du evt. har brug for,når du skal købe.
--
MVH
SJ