Ang Bredbånd
Fra : Ivan J. Kristensen

Dato : 13-10-01 23:57

Hej

Jeg har en onkel der gerne vil have Bredbånd. Han kan godt se fordelen i at
samle regningen for internet og telefoni.

Jeg selv har bestilt NetExpress med router løsning.
Så var vi ved at snakke lidt om disse 2 produkter og fordele og ulemper.
Snakken faldt i om man kan få router til Bredbånd ADSL, i stedet for ADSL
modem.

Det vil jo være træls for ham at have sin computer tændt og ICS slået til,
når der skal surfes på de andre computere i husstanden.

Skal man købe en router til Bredbånd ADSL, eller kan man leje en, selvom det
ingen steder står ?

mvh burgeren

Fra : Ole Mægbæk Madsen

Dato : 14-10-01 00:21

Hej,

> [...]
> Snakken faldt i om man kan få router til Bredbånd ADSL, i stedet for ADSL

Der eksisterer ikke noget "router frem for modem". Du skal have et ADSL
modem, en router er således en gateway videre til dit LAN.

> Skal man købe en router til Bredbånd ADSL, eller kan man leje en, selvom
det
> ingen steder står ?

Jeg hoster lige et par links ud af kroppen :

http://www.teledanmark.dk/internet/bredbaand/bredb_dlink_di_704.htm
http://www.teledanmark.dk/internet/bredbaand/bredb_udstyr_krav.htm

--
/Ole - www.dsl-faq.dk

Fra : Søren Andersen

Dato : 14-10-01 12:02

"Ivan J. Kristensen" <ivankristensen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når der skal surfes på de andre computere i husstanden.
>
> Skal man købe en router til Bredbånd ADSL, eller kan man leje en, selvom

Ved TDC-Bredbånd kan du jo bare købe en løsning med et antal dynamiske IP
adresser der tilsvarer det antal PCere du vil ha på nettet, og så droppe alt
om en router, og så bare bruge en switch/hub til at dele trafikken videre !

--
Søren Andersen

Fra : Ivan J. Kristensen

Dato : 14-10-01 15:17

Hey

Vil det sige hvis jeg bestillle 2 eller flere ip'er, så kan jeg sætte kablet
fra ADSL modemmet, direkte ind i en hub/switch ?

mvh burgeren

Fra : Hauge

Dato : 14-10-01 15:52

Hejsa

"Ivan J. Kristensen" <ivankristensen@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Vil det sige hvis jeg bestillle 2 eller flere ip'er, så kan jeg sætte
kablet
> fra ADSL modemmet, direkte ind i en hub/switch ?

Ja.

Mvh Hauge

Fra : Kristoffer Møller

Dato : 18-10-01 07:45

> [...]

> Vil det sige hvis jeg bestillle 2 eller flere ip'er, så kan jeg sætte
> kablet fra ADSL modemmet, direkte ind i en hub/switch ?

Det mener jeg ikke du kan hvis du har bestilt Netexpress som du jo skriver.

Din onkel kan gøre det. (Han skal så tænke på noget SW Firewall på alle
maskiner)

mvh
Kristoffer