vellerup vig - fiskeforbud?
Fra : Claus

Dato : 14-10-01 04:00

Jeg har hørt at hele Vellerup vig er lukket for fiskeri.
Kan dette have sin rigtighed?
-Er der nogen der har været på de kanter for nyligt?

M.v.h.
Claus

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-10-01 00:11

Claus wrote:

> Jeg har hørt at hele Vellerup vig er lukket for fiskeri.
> Kan dette have sin rigtighed?

Der er en åudløbs fredning i buden af Vellerup vig, grænsen går
nogenlunde fra huset på nordsiden og over til hvor campingpladsen
starter på sydsiden, husk at det er fornuftigt, at holde sig et godt
stykke på den rigtige side af kridstregen.

Hvis der er er indført en total fredning af Vellerup vig, så vil du
kunne finde oplysninger på http://www.fd.dk/

Fra : Claus

Dato : 15-10-01 03:53

Jeg så hos fiskeringen at der er total fredning nu
De nævner ikke noget på fiskeridirektoratets iøvrigt temmelig dårligt
opsatte hjemmeside, som du refererer til.
En søgning på samme side nævner heller intet om stedet.

M.v.h.
Claus

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-10-01 23:30

Claus wrote:

> Jeg så hos fiskeringen at der er total fredning nu
> De nævner ikke noget på fiskeridirektoratets iøvrigt temmelig dårligt
> opsatte hjemmeside, som du refererer til.
> En søgning på samme side nævner heller intet om stedet.

Så er der ikke overensstemmelse mellem de oplysninger som Fiskeringen og
Fiskeridirektoratet publicerer.

Der er flg. link på: http://www.fd.dk/fiskepleje/regler.html

http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B19980001805-REGL

I medfør af § 25, stk. 3, § 26, stk. 4, § 27, nr. 5, samt § 42, stk. 1
og 2, i lov om saltvandsfiskeri, jf. lovbekendtgørelse nr. 856 af 19. november
1997 samt § 26 og § 47, stk. 3, i lov om ferskvandsfiskeri jf.
lovbekendtgørelse nr. 495 af 16. juni 1997, fastsættes:

§ 7. I Vellerup Vig etableres et særligt fredningsområde, der afgrænses
mod vest af en linie fra positionen 55I44'1 N og 11I51'5 Ø og retvisende syd
til kysten syd for. I fredningsbæltet er alt fiskeri forbudt, dog
bortset fra fiskeri med stang og snøre samt fiskeri med ruseredskaber.

Jeg vil i morgen "mandag" undersøge sagen, det er jo ikke troværdigt,
hvis man uforvarende kan komme til at overtræde en sær-fredning, fordi
man ikke får relevant oplysning på http://www.fd.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 15-10-01 10:20

Niels Ebbesen wrote:

> [...]
>
> Jeg vil i morgen "mandag" undersøge sagen, det er jo ikke troværdigt,
> hvis man uforvarende kan komme til at overtræde en sær-fredning, fordi

Jeg har tjekket ovenstående oplysninger, og det er de regler der gælder
for Vellerup Vig, så det kan forsat stangfiskes i vigen, dog ikke i det
inderste stykke, som har en permanet fredning p.g.a. åudløb.