ADSL OG LOKALT NETVÆRK
Fra : Jan T Skalshøj

Dato : 13-10-01 13:35

Hej
Jeg har et problem med mit lokalt netværk, og det er at jeg skal sætte mit
ip til auto og ikke kan kører med nogle fastste ip.
Jeg har 5-7 pc,er og 4 dynamiske ip,er har ikke problem med at komme på
internet osv. men kun når jeg arbejder lokalt så vil pc,erne ikke finde
hianden så kan man nogle gange overføre noget til den anden men er meget
lige som vinden blæser til, men der ingen prblem hvis de alle får tildelt
192.168.0.1 192.168.0.2 osv. men så ved jeg godt at man ikke kan komme på
nettet.

Men er der ikke en måde man kan give faste ip så sit lokalt netværk funger
igen, har jo ikke en dhcp server her hjemme til at tildele når man ikke er
på nettet.

men der må være en måde at gøre det på så det virker.

Mvh. J.S

Fra : René Nielsen

Dato : 13-10-01 14:30

Hej

Du kan prøve at installer NETBEUI, det skulle gerne gør at du kan se alle
computer igen, uden at skulle have fast IP.

René

Fra : Ivan Kristensen

Dato : 13-10-01 18:39

Hvis dit adsl-abonnement er med en router, er der da
indbygget en dhcp-server i routeren.......?
Hvorfor kan du ikke køre med faste IP-adresser ?
Muligtvis fordi det ikke er 192.168.*.* du skal benytte,
da routeren muligtvis har en anden opsætning !
Prøv du bare med 192.168.x.x og subnet-maske 255.255.255.0 - lad være med at
definere dns'er osv.

Ivan K.

Fra : Jan T Skalshøj

Dato : 13-10-01 21:09

"Ivan Kristensen" <ivan@gysse.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis dit adsl-abonnement er med en router, er der da
> indbygget en dhcp-server i routeren.......?

Det er ikke en router...mine ip,er er dynamske.
får dem tildelt af en dhcp server ved TDC.

> Hvorfor kan du ikke køre med faste IP-adresser ?

For så kan jeg ikke komme på internete men vil da gerne havde mit lokalt net
til at virke også

h. Js.

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 13-10-01 19:14

Hmm, har lidt svært ved at tolke det du skriver, men prøv at trykke
START-RUN og tast \\PCNAVN<CR>
Så skulle du gerne få listet de shares der findes på den pågældende PC.
Det kan være at du ikke ser dem i din Network Neighborhood pga de ikke har
snakket til "browerlisten" endnu pga de er DHCP assign'et en IP.

HTH
Mvh
Martin

Fra : Jan T Skalshøj

Dato : 13-10-01 21:14

"Martin Bilgrav" <bilgrav_NOSPAM_@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det kan være at du ikke ser dem i din Network Neighborhood pga de ikke har
> snakket til "browerlisten" endnu pga de er DHCP assign'et en IP.

Hjælper ikke at søge dem....men de pc,er der har fået en Ip Dynamske tildelt
fra TDC kan godt se hianden og
overføre til hianden med de andre kan ikke ses eller søges så det er
derfor jeg gerne vil køre med en fast ip.
Kan da godt se at det nemeste var at købe mig en router 1500kr men det vil
jeg helst undgå.

Mvh.
Js

Fra : DUdsen

Dato : 13-10-01 21:42

Jan T Skalshøj wrote:

> [...]
> er derfor jeg gerne vil køre med en fast ip.
> Kan da godt se at det nemeste var at købe mig en router 1500kr men det

Du smækker et ekstre netkort ind i en af maskinerne og lader den
fungere som router pris <200kr eneste lille ulempe denne maskine skal
værre tændt hvis de andre maskine skal på det store net lokalnet burde
virke fint.

Fra : Skov Trolden

Dato : 14-10-01 07:18

Du kan naturligvis kun se de maskiner der har fået tildelt en af de 4
dynamiske IP adresser. Alternativet er endnu (NETBUI eller IPX), men det har
tidligere givet mig problemer - har dog ikke efterforsket problemet
yderligere.

MVH

Erik

Fra : Ulrik

Dato : 14-10-01 11:57

On Sat, 13 Oct 2001 20:13:48 +0200, "Martin Bilgrav"
<bilgrav_NOSPAM_@image.dk> wrote:

Tak skal du have. Det hjalp her hos mig.
.....Ulrik

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 14-10-01 09:25

Hej Jan

"Jan T Skalshøj" <jask@email.dk> skrev i en meddelelse news:3bc83466$0$42109$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har et problem med mit lokalt netværk, og det er at jeg skal sætte mit
> ip til auto og ikke kan kører med nogle fastste ip.
> Jeg har 5-7 pc,er og 4 dynamiske ip,er har ikke problem med at komme på

Ok, Søren Finne kom for nylig med et tip om hvordan man kan sætte Win9x op til
at have både fast og dynamisk IP. Jeg har ikke selv prøvet det og ved derfor ikke om
det virker:

Tilføj IP og Subnetmask i (dynamisk IP skal være 0.0.0.0):
> HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\NetTrans\xxxx
>
> Se nærmere her for opsætning af flere IP adresser på sammme NIC:
> http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q156/7/72.asp
(beskrivelsen dækker kun flere faste)

Prøv om det virker (og giv os lige besked hvis det gør).

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Jan T Skalshøj

Dato : 14-10-01 13:18

Hej Bjarne

> Prøv om det virker (og giv os lige besked hvis det gør).

Det skal jeg nok lige gøre.

Mvh. jan

Fra : Jan T Skalshøj

Dato : 14-10-01 15:15

Hej

Hvor skriver man dette hende ?

Fra : Kim Greve

Dato : 14-10-01 16:04

"Jan T Skalshøj" <jask@email.dk> skrev i en meddelelse news:3bc99d5d$0$51415$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Hvor skriver man dette hende ?
> HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\NetTrans\xxxx

Det er en nøgle i registeringsdatabasen (kør regedit.exe).

Men du bør måske lige læse noget om hvordan du laver backup af den inden du begynder at lave ændringer i den.

--
Kim Greve

Fra : Jan T Skalshøj

Dato : 17-10-01 07:46

Hejsa

> [...]
> (beskrivelsen dækker kun flere faste)
>
> Prøv om det virker (og giv os lige besked hvis det gør).

Jeg vil lige sige at det virker perfekt alle 7 kan arbejde sammen dog kan de
fire der er på extern net ikke se hianden men de kan søges.

Jeg takker mange gange for hjælpen.

Mvh. Jan