AM og PM
Fra : Ole Madsen

Dato : 13-10-01 10:31

Kan man lave et script som tager hensyn til den dato der er og om det er
morgen eller over middag?

Ole

Ole Madsen

http://www.creationdays.dk - The Gap Theory Page
http://www.israelnu.dk - nyheder og artikler

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 13-10-01 12:15

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man lave et script som tager hensyn til den dato der er og om det er
> morgen eller over middag?

Ja.

if (data("a") == "am") {
echo "der er formiddag";
} else {
echo "det er eftermiddag";
}

Samme princip for dato. Kig på:

http://www.php.net/manual/en/function.date.php

Andreas
--
http://www.solitude.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 14-10-01 11:16

Andreas Haugstrup <usenet@solitude.dk> wrote in message

> if (data("a") == "am") {
> echo "der er formiddag";
> } else {
> echo "det er eftermiddag";
> }

Hvad skal man gøre hvis man har en table´:

id, md, dato, andagt, tekst, mdid, ampm

md=månede
andagt=overskrift
mdid=månedeid
ampm=morgen eller eftermiddag

Ole

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-10-01 12:20

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> writes:

> Hvad skal man gøre hvis man har en table´:
>
> id, md, dato, andagt, tekst, mdid, ampm
>
> [ ... ]
> ampm=morgen eller eftermiddag

Hent ampm ud fra databasen og sammenlign med den i stedet for
date("a").

Sig mig, prøvede du overhovedet selv eller spurgte du bare?

--
Jacob - www.bunk.cc
Pretend to spank me -- I'm a pseudo-masochist!

Fra : Ole Madsen

Dato : 14-10-01 12:39

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote in message
> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> writes:
> Hent ampm ud fra databasen og sammenlign med den i stedet for
> date("a").
>
> Sig mig, prøvede du overhovedet selv eller spurgte du bare?

Jeg kan bruge det jeg har fra en bog om hvordan man laver en php hjemmeside,
jeg kan hente tekst ind på siden, lave links, men længere er jeg ikke.

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 15-10-01 14:22

> [...]
> date("a").
>
> Sig mig, prøvede du overhovedet selv eller spurgte du bare?

Her er mit forsøg, det jeg gerne vil er: am (dato) pm

Am og Pm skal være links som hentes i databasen

Ole

<?
$db_name = "spurgeon";
$table_name = "andagtmd";

$connection = @mysql_connect("localhost") or die("Couldn't connect.");

$dbs = @mysql_select_db($db_name, $connection) or die("Could'nt select
database");

$sql = "select * from $table_name
WHERE mdid = '".$HTTP_GET_VARS["andagtmdeng]."' ORDER BY id ";

$result = @mysql_query($sql, $connection) or die("Could'nt execute query");

while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
$id = $row['id'];
$md = $row['md'];
$dato = $row['dato'];
$andagt = $row['andagt'];
$tekst = $row['tekst'];
$mdid = $row['mdid'];
$ampm = $row['ampm'];

$display_block .="
<a class=lt href=\"andagt_tekst.php?id={$row['id']}\">{$row['ampm(am)']}</a>
<a class=lt
href=\"andagt_tekst.php?id={$row['id']}\">{$row['ampm(pm)']}</a><br>\n";
};

?>

<HTML>
<HEAD>
<TITLE> type_Document_Title_here </TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<? include"top.php"; ?><BR>
<? echo "$display_block" ?>

Fra : Ole Madsen

Dato : 15-10-01 14:31

Ole Madsen <olem@post6.tele.dk> wrote in message

> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote in message

> Her er mit forsøg, det jeg gerne vil er: am (dato) pm
>
> Am og Pm skal være links som hentes i databasen

Jeg kom til at tænke på om man kunne lave en id+1 i pm link? så passer det
sammen med den id pm skal have.

Ole

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-10-01 20:04

> [...]

> <a class=lt
> href=\"andagt_tekst.php?id={$row['id']}\">{$row['ampm(pm)']}</a><br>\n";

Prøv i stedet:

if ($row["ampm"] == "am")
$display_block = "bla bla ... am ... bla bla";
else {
$display_block = "bla bla ... pm ... bla bla";
}

Hvis jeg lige forstår dig rigtigt.

Hvis det blot er et link med am/pm du vil lave, så gør det i stedet
som:

> <HTML> [ ... ]

Klip gerne de ting i dit script væk, som er ligegyldige for at
illustrere dit problem. På den måde er det lettere at overskue din
kode og komme med et brugbart svar.

--
Jacob - www.bunk.cc
Amnesia used to be my favorite word, but then I forgot it.

Fra : Johan

Dato : 13-10-01 15:19

> Kan man lave et script som tager hensyn til den dato der er og om det er
> morgen eller over middag?

if(date("a") == "AM") {
//Morgen
}