skal jeg lære xhtml istedet for html ?
Fra : Jakob H K

Dato : 12-10-01 22:39

Hej

jeg er ved at sætte mig ind i hvordan man skriver html, jeg er ikke
nået så forfærdelig langt og så faldt jeg over en side hvorpå det blev
fremført at xhtml er mere fremtidsorienteret. Derfor ville jeg høre om
der er mere ide i at lære xhtml inden jeg får tillagt mig en masse
dårlige vaner i html?

Kan en side der er lavet i xhtml læses af alle browsere ? Er der de
sædvanlige browser/platforms særheder også tilstede i xhtml?

Hygge

Jakob H K

Fra : Jakob H K

Dato : 14-10-01 08:07

Er der slet ingen af eksperterne der har et bud på dette. I
virkeligheden er der måske kun minimal forskel på html 4 og xhtml 1
eller hvad ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 14-10-01 09:47

Jakob H K wrote
> Er der slet ingen af eksperterne der har et bud på dette. I
> virkeligheden er der måske kun minimal forskel på html 4 og xhtml 1
> eller hvad ?

De tags der findes til XHTML 1.0 er de samme som dem i HTML 4.01.

Der er minimal forskel på de to varianter. Du skal indlede dine
dokumenter på en anden måde end i HTML og du skal huske at alle tags
skal afsluttes. Derudover er XHTML case-sensitive, således at alle tags
skal skrives med småt. Desuden er det et krav at alle værdier er
omkranset af gåseøjne ("værdi").

De fleste browsere i dag, kan godt forstå XHTML, det er nok ikke fordi
at de er lavet til det, men fordi deres fortolkning af HTML er så
elendig at det er ligemeget. En rigtig XHTML browser, vil ikke tolerere
at du laver nogle fejl.

XHTML er mere fremtidsorienteret og det er lækkert, at man nu har en
struktur for, hvordan et dokument skal se ud. Det gør det også nemmere
at lave browsere, som understøtter den gængse standard.

/Søren

--
Fjern "nospam" fra e-mailadressen, hvis du vil maile til mig!
www: http://www.sjl.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-10-01 09:53

Jakob H K <ingen@email.dk> skrev

> Er der slet ingen af eksperterne der har et bud på dette. I
> virkeligheden er der måske kun minimal forskel på html 4
> og xhtml 1 eller hvad ?

Prøv at kigge på http://www.html.dk/tutorials/ - her er alt det
du har brug for, for at komme videre.

--