DNS query util?
Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 12-10-01 21:38

Er her nogle kloge hoveder der kender et util til at få alt information ud
af en DNS server på et givent domæne - simpelthen alt.

Svar venligst tilbage her i gruppen, ikke via mail.

/Lasse

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 12-10-01 22:58

Hej "Lasse Mikkelsen" <lbm@fatalerror.dk>

>Er her nogle kloge hoveder der kender et util til at få alt information ud
>af en DNS server på et givent domæne - simpelthen alt.

nslookup, ls -d

Men serveren skal tillade zone-transfers. Det gør de fleste ikke.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-10-01 00:48

On Fri, 12 Oct 2001 22:38:00 +0200, "Lasse Mikkelsen"
<lbm@fatalerror.dk> wrote:

> Er her nogle kloge hoveder der kender et util til at få alt
> information ud af en DNS server på et givent domæne - sim-
> pelthen alt.

Givet at du har adgang til at lave zone transfers fra den
pågældende server, så er det det nemmeste.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 13-10-01 10:20

On Fri, 12 Oct 2001 22:38:00 +0200, Lasse Mikkelsen wrote:
> Er her nogle kloge hoveder der kender et util til at få alt information ud
> af en DNS server på et givent domæne - simpelthen alt.

$ dig @<nameserver> axfr <zone>

Givet at <nameserver> tillader xfr af <zone>

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 13-10-01 11:08

Tak til jer alle.