2 spørgsmål om BB
Fra : peet_dk

Dato : 12-10-01 18:01

1. Hvor er den side hvor man kan se hvor langt væk fra centralen man må bo?

2. http://www.teledanmark.dk/menu/sm0618.htm ->
Windows 95 understøtter ikke Bredbånd|ADSL Passer det?! Heller ikke med den
nyeste IE??

Fra : Dennis T.

Dato : 12-10-01 20:36

peet_dk wrote:
> 2. ttp://www.teledanmark.dk/menu/sm0618.htm ->
> Windows 95 understøtter ikke Bredbånd|ADSL Passer det?! Heller ikke med
> den nyeste IE??

Bredbånd kræver blot et netværkskort (ethernet, tcp/ip). Det er kun deres
opkoblingscd, der er noget skrammel. Og det eneste man skal bruge den til
at er for at acceptere, deres betingelser og få et 12xx nummer.
En mærkelig ting er, da jeg bestilte stod der på ordrebekræftigelsen at
forbindelsen gik ind under mine "normale" telefon isdn betingelser. Men
hvis du bekræfter aftalen på cd'en (eller før du får udleveret dit 12xx)
bliver du stillet meget ringere end før.

Bare brænd cd'en.

IE har intet at gøre med det.

Fra : Lars

Dato : 12-10-01 21:38

On Fri, 12 Oct 2001 19:00:51 +0200, "peet_dk"
<peet_dk@worldonline.dk> wrote:

>2. http://www.teledanmark.dk/menu/sm0618.htm ->
>Windows 95 understøtter ikke Bredbånd|ADSL Passer det?! Heller ikke med den
>nyeste IE??

Nej, det passer ikke. Jeg har haft min svigerfars PC på
'opgraderingsbesøg' (mere RAM og et netkort, og en
geninstallation af Win95), og det var der ikke nogen problemer i
at bruge sammen med BB|ADSL.

vh
--
Lars,
<http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 12-10-01 22:40

> 1. Hvor er den side hvor man kan se hvor langt væk fra centralen man må
bo?

Jeg mener at det er omkring 7 km, hvis du har PSTN og omkring 5 km hvis du
har ISDN. Har ikke lige sidne hvor det står. Så hæng mig ikke hvis det er
forkert

> 2. http://www.teledanmark.dk/menu/sm0618.htm ->
> Windows 95 understøtter ikke Bredbånd|ADSL Passer det?! Heller ikke med
den
> nyeste IE??

Som nævnt ydes der ikke support på win95, men mon ikke man kan få skidtet
til at køre. Det er dog vigtigt at blive registreret. Hvis cd'en ikke virker
kan det ske på http://www.teledanmark.dk/bredbaandsportal
Hvis der ikke registreres risikerer du at linien lukkes efter 14 dage!

Mikkel Andreasen

Fra : Hauge

Dato : 13-10-01 11:14

Hejsa

"Mikkel Andreasen" <mema@mikkel-andreasen.com> wrote in message
> Hvis der ikke registreres risikerer du at linien lukkes efter 14 dage!

Jeg har haft BB i en måned nu, og har ikke reg. og der er ikke sket noget
endnu.. Kan ikke se hvad grunden skulle være til at registrere... Jeg har
ikke brug for 10MB web-plads og nogle emailadresse.. Du er jo registreret
som bruger, da du jo har BB via din tlf-regning.

Mvh Hauge

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-10-01 14:56

"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> skrev i en meddelelse
> Kan ikke se hvad grunden skulle være til at registrere...

Evt support og kundeservice fra TDC Internet registreres på det 12-cifrede
kundenummer.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/?usenet - Nu næsten uden indhold men med korrekt URL

Fra : Hauge

Dato : 13-10-01 20:15

Hejsa

> Evt support og kundeservice fra TDC Internet registreres på det 12-cifrede
> kundenummer.

Fint nok, men BB er jo ikke TDC internet efter hvad jeg ved, og det fungerer
udemærket ved at sige ens tlf.-nummer, såeh..

Mvh Hauge

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-10-01 11:48

> Fint nok, men BB er jo ikke TDC internet efter hvad jeg ved, og det
fungerer
> udemærket ved at sige ens tlf.-nummer, såeh..

Internet er underleverandør af nogle af produktets faciliteter.

Fra : Hauge

Dato : 14-10-01 15:52

Hejsa

> Internet er underleverandør af nogle af produktets faciliteter.

Ja, men det er stadig ikke Internet kundeservice man skal have fat i, men BB
kundeservice der ikke bruger dette 12cifrede kundenummer..

Mvh Hauge

Fra : Ole Mægbæk Madsen

Dato : 15-10-01 20:02

Hej,

> Ja, men det er stadig ikke Internet kundeservice man skal have fat i, men
BB
> kundeservice der ikke bruger dette 12cifrede kundenummer..

Det er BB|ADSL Hotline (80808017) du taler med og de skal benytte dit 12
cif. nr. til at give dig den bedst mulige support, BB Hotline er nemlig et
af underleverandør produkterne. BB|ADSL kundeservice er 80808016 og de skal
svjv kun benytte dit tlf. nr..

/Ole - www.dsl-faq.dk

Fra : Kasper Christensen

Dato : 15-10-01 07:20

Det er med i abn betingelserne at du skal onlinereg dig. Og jeg ved at TDC
om et stykke tid køre en oprydningsrunde hvor de tjekke hvem som har reg sig
og hvem som ikke har. Hvis der er nogen som ikke har reg sig, vil deres abn
blive spærret pga abn brud. Så er det surt ikke at have reg sig.

mvh

Kasper

Fra : Kim Petersen

Dato : 15-10-01 11:28

"Kasper Christensen" <kasper@kasperc.dk> writes:

> [...]
> og hvem som ikke har. Hvis der er nogen som ikke har reg sig, vil deres abn
> blive spærret pga abn brud. Så er det surt ikke at have reg sig.
Så skulle TDC tage at lave noget andet end en CD til Windows til registrering...
feks en URL el. lign. Os som kører _rent_ Linux - kan _ikke_ læse den forb....
CD. Og der står ikke en _disse_ om at man skal registrere sig i betingelserne.
Så de kan da prøve...

--
Mvh. Kim Petersen /| Tlf: +4575831551 |\ Jomfru Ingefreds Vej 18
Software Engineer / | Fax: (none atm.) | \ 7100 Vejle

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 15-10-01 21:25

> [...]
forb....
> CD. Og der står ikke en _disse_ om at man skal registrere sig i

Er det med vilje du ikke gider læse hvad jeg skriver eller kigge i den
vejledning der fulgte med BB???

URL er http://www.teledanmark.dk/bredbaandsportal

Mikkel

Fra : Dennis T.

Dato : 16-10-01 12:27

Mikkel Andreasen wrote:
> Er det med vilje du ikke gider læse hvad jeg skriver eller kigge i den
> vejledning der fulgte med BB???
> URL er http://www.teledanmark.dk/bredbaandsportal

Dette har ikke stået i alle vejledninger - ihvertfald gør det ikke i min.

Fra : Kim Petersen

Dato : 16-10-01 12:36

(sorry for at have "reply'et" i første omgang :/ )
"Mikkel Andreasen" <mema@mikkel-andreasen.com> writes:
> registrering...
> forb....
> betingelserne.
>
> Er det med vilje du ikke gider læse hvad jeg skriver eller kigge i den
> vejledning der fulgte med BB???
Hmmm - faktisk svarede jeg på Kaspers indlæg, men for at tækkes dig - så
står der rent faktisk ikke en sk** i BB vejledningen (i hvert tilfælde ikke
i min...) Der er referencer til (/favoritaftale/,/regning/) - Og jeg har nu
gennemlæst den 3 gange.

> URL er http://www.teledanmark.dk/bredbaandsportal
Men tak for URL'en - så kan det jo være jeg kan få et 12 ciffret nummer.
Som jeg nu har fået ... Bah... det er jo bare en Email adresse - Oh well
endnu en til samlingen.... lol

Fra : Dennis T.

Dato : 16-10-01 20:32

Kim Petersen wrote:

> Men tak for URL'en - så kan det jo være jeg kan få et 12 ciffret nummer.
> Som jeg nu har fået ... Bah... det er jo bare en Email adresse - Oh well
> endnu en til samlingen.... lol

Dertil kommer også, at du accepterer nogle betingelser der stiller dig
væsentligt ringere end hvad der står på din ordrebekræftigelse (og hvad der
står på den er afhængig af hvilket teleprodukt du har i forvejen).

/Dennis