java til dos ?
Fra : Martin Nielsen

Dato : 12-10-01 16:31

Jeg har en bærbar med kun dos installeret. Kan man programmere java i dos ?
og hvordan ?

synderen@hotmail.com

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-10-01 19:30

Martin Nielsen skrev:

>Jeg har en bærbar med kun dos installeret. Kan man programmere java i dos ?

Ja.

>og hvordan ?

Med en editor. Skriv en fil og kald den etellerandet.java.
Skriv
   javac etellerandet.java

Det oversætter filen. Derefter skriver du

   java etellerandet

Så kører programmet.

Det forudsætter kun at der er en sti til disse to
javasystemprogrammer samt at du stiller dig i mappen med
class-filer eller tilføjer stien dertil.

--
Bertel

Fra : Peter H.

Dato : 12-10-01 21:35

Bertel Lund Hansen wrote:

<snip>

> Med en editor. Skriv en fil og kald den etellerandet.java.
> Skriv
> javac etellerandet.java

Det du forslår vil kun virke i en DOS box i Windows. Problemet ser jo­
ud
til at være, at han netop /kun/ har DOS. I ren DOS er filnavne begræ­
nset af
8.3 (altså otte tegn til filnavn og 3 til extension). De kan derfor /­
ikke/
hedde .java

Jeg ved ikke om andre har lavet en VM til DOS, men Sun har ikke. Se i ­

øvrigt: http://java.sun.com/products/jdk/faq.html#E1

<snip>
--
Peter H.

Don't get even -- get odd!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-10-01 22:09

"Martin Nielsen" <synderen@hotmail.com> writes:

> Jeg har en bærbar med kun dos installeret. Kan man programmere java i dos ?
> og hvordan ?

Kun DOS?

http://www.openje.org/kaffepc/ måske? (Gratis)

http://www.sun.com/software/javapc/ (Ikke gratis, og vist også taget
ud af produktion)

Hvis der er Windows 3.1, så er http://alphaworks.ibm.com/tech/adk
måske noget?

NB: Java er glad for meget RAM.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear