1 spor, mange numre
Fra : ouiou

Dato : 12-10-01 16:06

Hej
Jeg har lige købt Daft Punk's Alive 1997, og den består kun af et nummer på
45 minutter, dvs. man ikke skal være særlig erfaren udi Daft Punk, for at
kunne høre at det er en masse af deres numre de har mixet sammen, men de
kunne faktisk godt have delt pladen op i flere spor/numre, men de er
selvfølgelig meget kunstneriske, og skriver iøvrigt heller ikke hvad der for
nogen numre der spilles på pladen.
Nu kommer mit spørgsmål, kender I andre plader som egentlig består af flere
sange, men der er kun et nummer/spor? Jeg kan umiddelbart, kun komme på
Prince's Lovesexy.
Tilsidst må jeg nok indrømme at jeg pralede lidt for meget da jeg påstod, at
jeg kunne høre, hvad det var for nogen numre, Daft Punk spiller på Alive
1997, der er ihvertfald noget af musikken jeg ikke umiddelbart kender. Men
måske er der en, der ved mere end mig?

Mvh.
Niels Overgård

Fra : Haiki

Dato : 13-10-01 19:25

Daft Punk : Alive 1997 - Daft Trax
1. WDPK (Part 1) 01.40
2. Da Funk 16.20
3. Rollin' & Scratchin' 11.10
4. WDPK (Part 2) 10.20
5. Alive 06.12

Fra : Jesper Larsen

Dato : 15-10-01 10:42

hmmm

Jeg kan ikke lige huse om Øskysk Hustlers første ikke var 1 nummer, ellers er
der jo Kraftwerk autobahn den var en hel LP side.
En del af Tangerin dream, Klaus Schulze pladerne var også nogle lange banditter
- og det er også næsten lige meget om de afspilles på 33 eller 45.

--
Jesper Larsen
Grafiker

Digital XPress
Telefonsmøgen 4-6
Postbox 11
8100 Århus C

Telefon: 87 30 09 87
Dir. telefon: 89 30 73 27
Telefax: 86 20 99 90

jl@dxp.dk
www.dxp.dk

Fra : Lars Rindsig

Dato : 15-10-01 11:56

ouiou wrote:

> Nu kommer mit spørgsmål, kender I andre plader som egentlig består af flere
> sange, men der er kun et nummer/spor? Jeg kan umiddelbart, kun komme på
> Prince's Lovesexy.

Hrm, jeg ved ikke helt om, det er dét, du mener, men fx er både Hüsker
Düs debut Land Speed Record og en temmeligt obskur Jad Fair-ting fra
Schweiz (hvis der er nogen, der ved noget om den, er jeg lutter ører)
live-indspilninger, der udgør eet spor på CD'en, men består af mange
sange.

--
Venlig hilsen Lars Rindsig