Frames.....?
Fra : Mr. Miyagi

Dato : 12-10-01 15:33

Jeg har en hjemmeside, der er delt op i tre frames.

Frame1: Dette er topframen
Frame2: Dette er venstresideframe (en menu)
Frame3: Contentsiden (altså det meste ud til højre)

Jeg ønsker at dele i ét tilfælde at dele Frame3 (contentsiden op i to
frames, dvs. skabelsen af en ny frame)

link-funktionaliteten skal fungere som følger. Når jeg "klikker" på ét
bestemt menupunkt i ét af menupunkterne (frame2) ude til venstre, så sker
den ovenstående funktionalitet.

Er der nogen smart måde dette kan gøres på ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-10-01 15:50

Fri, 12 Oct 2001 16:32:57 +0200, skrev "Mr. Miyagi"
<test@test.dk>:

>Jeg ønsker at dele i ét tilfælde at dele Frame3 (contentsiden op i to
>frames, dvs. skabelsen af en ny frame)

Denne her gruppe har en side med OSS (Ofte Stillede Spørgsmål) på
<http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/>, hvor du
bl.a. finder svar på dette spørgsmål og mange andre gode ting.

<http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/frames.html#Opdater>
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Mr. Miyagi

Dato : 12-10-01 15:55

Tak for linket det er genrelt ret godt - kendte det ikke.

Der står desværre ikke så meget om mit "problem" - nemlig det, at jeg ønsker
at dele frame op i to.....eller også er det bare mig, der er en spasser -
checker lige lidt mere på det :)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-10-01 18:07

Fri, 12 Oct 2001 16:55:25 +0200, skrev "Mr. Miyagi"
<test@test.dk>:

>Der står desværre ikke så meget om mit "problem" - nemlig det, at jeg ønsker
>at dele frame op i to.....eller også er det bare mig, der er en spasser -
>checker lige lidt mere på det :)

Det er vel bare at lade et nyt framesæt åbne i den frame, som du
ønsker delt i to.

Fra : -Martin-

Dato : 13-10-01 20:26

"Mr. Miyagi" <test@test.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den ovenstående funktionalitet.
>
> Er der nogen smart måde dette kan gøres på ?

Jeg har også problemer med frames (som jeg dog ik bruger mere)!

Men det nemmeste er nok at anskaffe sig fx HomeSite eller TSW Webcoder 2 som
har nogen udenmærket frames byggere

Fra : jopa

Dato : 13-10-01 21:48

"Mr. Miyagi" skrev bla...
> Jeg ønsker at dele i ét tilfælde at dele Frame3 (contentsiden op i to
> frames, dvs. skabelsen af en ny frame)

Prøv lige at kopiere koden så vi kan se den.

--
jopa
www.jp-web.dk