underligt problem
Fra : Mickey

Dato : 12-10-01 14:30

Jeg ved ikke om det er PHP's skyld, men jeg tror det ærlig talt...

Når jeg submitter en form i mit PHP script kommer der ingen data med,
scriptet virker korrekt hvis man laver et GET request med paramterne som
formen skal submitte, men de komme bare ikke med når det er gennem
form'en...

En form som denne virker ikke på siden :

<FORM action=\"$location\" method=\"POST\">
<INPUT type=\"hidden\" name=\"case\" value=\"login\">
<TABLE border=\"0\" align=\"center\">
<TR><TD><I>E</I> Liste</TD><TD><INPUT type=\"text\"
name=\"list\"></TD></TR>
<TR><TD>Password</TD><TD><INPUT type=\"password\"
name=\"password\"></TD></TR>
<TR><TD>&nbsp;</TD><TD><INPUT type=\"submit\" value=\"login\"></TD></TR>
</TABLE>
</FORM>

Der bruges ob_start(); og ob_end_flush(); som henholdsvis det første og det
sidste på siden, ka det ha nogen indflydelse ?

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Advarsel :

Fra : Niels Andersen

Dato : 12-10-01 15:00

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message
> En form som denne virker ikke på siden :
>
> <FORM action=\"$location\" method=\"POST\">
> <INPUT type=\"hidden\" name=\"case\" value=\"login\">

Prøv lige dette:
<?php
echo $HTTP_POST_VARS['case'];
?>

Jeg gætter på, at du bare bruger $case, og register_globals er slået
fra.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mickey

Dato : 12-10-01 15:49

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg gætter på, at du bare bruger $case, og register_globals er slået
> fra.

ifølge phpinfo() er register_globals sat til on (register_globals On On )

Fra : Niels Andersen

Dato : 12-10-01 15:53

> ifølge phpinfo() er register_globals sat til on (register_globals On
On )

OK. Men skete der, da du prøvede det, jeg foreslog?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mickey

Dato : 12-10-01 19:31

> OK. Men skete der, da du prøvede det, jeg foreslog?

der sker _ik en skid_...

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 12-10-01 17:34

> [...]
> scriptet virker korrekt hvis man laver et GET request med paramterne som
> formen skal submitte, men de komme bare ikke med når det er gennem

(som sender et POST request).

Kan det være fordi du ikke har P nævnt i din

variables_order

i php.ini ?

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Mickey

Dato : 12-10-01 19:21

"Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det være fordi du ikke har P nævnt i din
>
> variables_order
>
> i php.ini ?

øhh, det ved jeg ikke... - det er et enavn.dk webhotel

Fra : Mickey

Dato : 12-10-01 19:30

"Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det være fordi du ikke har P nævnt i din
>
> variables_order
>
> i php.ini ?

har fundet ud af det - den er med gprc eller sådan noget ;)

Fra : Niels Andersen

Dato : 12-10-01 20:38

> [...]
som
> formen skal submitte, men de komme bare ikke med når det er gennem

Prøv at bruge method="GET", og se hvilken url du kommer hen på. Vis den
gerne her.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 12-10-01 21:03

"Mickey" <news002@susie.dk> skrev

> <INPUT type=\"hidden\" name=\"case\" value=\"login\">

case er vist et reserveret ord, prøv med et andet...

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Mickey

Dato : 12-10-01 21:13

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> skrev i en
meddelelse news:B%Hx7.8262$uQ.766496@news010.worldonline.dk...

> case er vist et reserveret ord, prøv med et andet...

Det virker på min egen server, så det skal være reserveret "manuelt" på
webhotellet...

Desuden kommer værdien af et formfelt med navnet case jo til at være $case
når PHP bruger det

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 12-10-01 22:41

> [...]

> webhotellet...
>
> Desuden kommer værdien af et formfelt med navnet case jo til at være $case

_prøvede_ du det? Jeg har haft kode, der virkede i en version af php, som
ikke virkede i en anden... samme gælder for MySQL... men kopier dine filer
og kald dem .phps(hvis din server er sat korrekt op) eller smid en print
show_source("filnavn); ind i bunden af filen, og smid URLen her, så vi kan
se koden...hvis du vil have hjælp...

Fra : Mickey

Dato : 12-10-01 22:45

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> skrev i en
meddelelse news:xsJx7.8287

> [...]
> show_source("filnavn); ind i bunden af filen, og smid URLen her, så vi kan

nej, jeg prøvede det ikke - udtalte mig ud fra min egen ide...

http://pornofrit.dk/mailman.phps - take a look, jeg kommer hjem fra ferie
onsdag, så jeg kan ikke svare før...

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 13-10-01 04:37

"Mickey" <news002@susie.dk> skrev

> nej, jeg prøvede det ikke - udtalte mig ud fra min egen ide...
>
> http://pornofrit.dk/mailman.phps - take a look, jeg kommer hjem fra ferie
> onsdag, så jeg kan ikke svare før...

og det har du stadig ikke gjort...

http://www.dk.php.net/manual/en/reserved.php

"Here is the list of PHP reserved words, usual constants and predefined
variables. You won't find any function here, but rather language constructs.
You shouldn't try to use those names as variables, function, constant or
method's name, as it will surely lead to confusion."

ret det eller lev med at dit script ikke virker!

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-10-01 18:21

On Sat, 13 Oct 2001 05:36:32 +0200, "Kim Emax - ayianapa.dk"
<newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> wrote:

> [...]
>method's name, as it will surely lead to confusion."
>
>ret det eller lev med at dit script ikke virker!

Hvor finder du da, at case skulle være en prædefineret VARIABEL?

Som sådan er der ikke noget i vejen for at have en variabel, der
tilfældigvis hedder det samme som en control structure eller en
funktion. Fx:

<?
$print = "HEST";
print $print;
?>

--
- Peter Brodersen

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 14-10-01 20:22

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-10-01 20:39

On Sun, 14 Oct 2001 21:21:34 +0200, "Kim Emax - ayianapa.dk"

>http://www.dk.php.net/manual/en/reserved.php

Jeg gentager: Hvor finder du da, at case skulle være en prædefineret
VARIABEL? Bemærk "variabel".

På listen kan man se følgende prædefinerede variabler:

$argv
$argc
$HTTP_COOKIE_VARS
$HTTP_GET_VARS
$HTTP_POST_VARS
$$HTTP_POST_FILES (sandsynligvis en tastefejl på siden)
$HTTP_ENV_VARS
$HTTP_SERVER_VARS
$PHP_SELF
$this

.... og ikke andre. Variablen $case er således ikke prædefineret på
nogen måde.

--
- Peter Brodersen

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 14-10-01 21:06

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev

> På listen kan man se følgende prædefinerede variabler:
> ... og ikke andre. Variablen $case er således ikke prædefineret på
> nogen måde.

jeps, men jeg har før haft problemer med at bruge lige præcist "case" som
variabel og problemet blev løst med at ændre det til et andet navn, så
derfor... har ikke kunne genskabe det, måske en bug i en bestemt
php-version(strip_tags virker f.eks. ikke i v.3.0.14 mener jeg det er...) og
mysql brokker sig også kraftigt over brugen af netop ordet "case"

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-10-01 21:39

On Sun, 14 Oct 2001 22:05:56 +0200, "Kim Emax - ayianapa.dk"
<newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> wrote:

>jeps, men jeg har før haft problemer med at bruge lige præcist "case" som
>variabel og problemet blev løst med at ændre det til et andet navn,

.... så var det vel en relevant information i første omgang, fremfor at
henvise til en side, der netop ikke understøtter din kommentar med
"lev med at dit script ikke virker!".

>og mysql brokker sig også kraftigt over brugen af netop ordet "case"

Nu kommer MySQL aldrig tæt på at kende til variabelnavnet i første
omgang. Man behøver jo ikke absolut at bruge de samme felt- og
variabelnavne i hhv. mysql-situationer og i PHP-situationer. Tillige
er MySQL jo heller ikke et must, når man arbejder med PHP :)

--
- Peter Brodersen

Fra : Mickey

Dato : 18-10-01 18:57

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> skrev i en
meddelelse news:wEOx7.8336
> og det har du stadig ikke gjort...

gjort hvad ?

> http://www.dk.php.net/manual/en/reserved.php

som ikke nævne $case noget sted (men derimod case)

> ret det eller lev med at dit script ikke virker!

har ændret det - og ændret det tilbage eftersom det ikke virkede...

Jeg kan sådan set selv lokalisere at problemet er at POST ikke sender
variablerne med...

Bruger jeg GET virker det fremragende, men det er ikke så fedt da passwordet
så sendes i klartekst (og gemmes i "history" og lign.) og en afsendelse af
mail ville blive væmmelig når hele body'en skal sendes via GET...

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 19-10-01 00:00

"Mickey" <news002@susie.dk> skrev

> som ikke nævne $case noget sted (men derimod case)
> har ændret det - og ændret det tilbage eftersom det ikke virkede...

ok, som skrevet andetsteds, så har jeg haft problemer med case på et
tidspunkt... så det var værd at prøve

> [...]
> så sendes i klartekst (og gemmes i "history" og lign.) og en afsendelse af
> mail ville blive væmmelig når hele body'en skal sendes via GET...

en tanke jeg lige kommer på er: er den php-version du kører med kompileret
med enable-track-vars?

--
Danmarks mest avancerede VinWebShop

Fra : Mickey

Dato : 19-10-01 16:21

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> skrev i en
meddelelse news:j8Jz7.3289

> en tanke jeg lige kommer på er: er den php-version du kører med kompileret
> med enable-track-vars?

'./configure' '--prefix=/usr' '--with-apxs=/usr/sbin/apxs' '--with-gd'
'--with-gettext=/usr' '--enable-safe-mode'
'--with-config-file-path=/etc/httpd' '--with-exec-dir=/usr/bin'
'--with-zlib' '--enable-magic-quotes' '--with-regex=system'
'--with-ttf=/usr/lib/libttf.so' '--enable-track-vars' '--enable-xml'
'--disable-debug' '--with-libdir=/usr/lib' '--with-db3'
'--with-interbase=shared' '--with-mysql=shared' '--with-pgsql=shared'
'--with-ldap' '--with-imap'

variables_order = GPCS

- det ser sådan ud ;)