inactive textbox i form?
Fra : Assassin

Dato : 12-10-01 14:00

Kan man det? Lave en textbox inactive, dvs at man ikke kan ændre i det der
står?

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 12-10-01 14:16

Assassin skrev i news:3bc6e943$0$243$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Kan man det? Lave en textbox inactive, dvs at man ikke kan ændre i det
> der står?

Ja, du kan sætte det til readonly:

<textarea cols="10" rows="15" name="textbox" id="textbox" readonly
id="textbox">Dette er et inaktivt (read-only) text area.</textarea>

Dette virker dog svjv kun i IE4+

--
Kasper Damkjær - http://www.damkjaer.net

Outlook Express er _ikke_ en newsreader!
http://xnews.3dnews.net

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-10-01 14:54

Kasper Damkjær skrev:

> Ja, du kan sætte det til readonly:
>
> <textarea cols="10" rows="15" name="textbox" id="textbox" readonly
> id="textbox">Dette er et inaktivt (read-only) text area.</textarea>
>
> Dette virker dog svjv kun i IE4+

Hvorfor ikke bare bruge standarden "disabled", som også virker i
Netscape 6, Opera, Konqueror osv.?

<!-- Med XHTML: -->
<textarea name='test' cols='10' rows='5' disabled='disabled'></textarea>

<!-- Med HTML < 4: -->
<textarea name='test' cols='10' rows='5' disabled></textarea>

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk

Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 16-10-01 19:01

Jonas Koch Bentzen wrote:

> Hvorfor ikke bare bruge standarden "disabled", som også virker i
> Netscape 6, Opera, Konqueror osv.?

Både "disabled" og "readonly" er med i HTML4/XHTML-standarderne, og både
IE og Gecko (herunder Mozilla og NS6) kan vise dem begge (jeg ved ikke
med Konqueror). De betyder to forskellige ting: Når en tekstboks er
"readonly" kan den stadig få fokus, man kan markere tekst i den, etc -
man kan bare ikke ændre teksten. Når den er "disabled" er den derimod
fuldstændig slået fra.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-10-01 15:20

Fri, 12 Oct 2001 14:59:54 +0200, skrev "Assassin"
<martin_dk97@hotmail.com>:

>Kan man det? Lave en textbox inactive, dvs at man ikke kan ændre i det der
>står?

Ja, det er megt simpelt.
<textarea readonly>

Virker dog ikke i ældre browsere.