suk...Labans brune øje
Fra : Gitte J.L

Dato : 12-10-01 09:53

Så skal der afleveres en afføringsprøve hos min dyrlæge. Labans
mave-tarm-infektion vil ikke rigtig forsvinde, og de sidste to dage er
det pludselig blevet tyndere igen. Vi var til revaccination i sidste
uge, hvor alt ellers virkede som om det var OK igen....
Nu har Laban jo så altid haft brune pigmentpletter i det ene øje, og de
er gradvist blevet flere....øjet bliver jo nok helt brunt om et års tid,
og det andet øje begynder også. Min dyrlæge mente, at den slags nogle
gange er symptom på, at katten bærer på en virus - omvendt mente hun dog
at Labans generelle fremtoning usandsynliggjorde at han var virusbærer
(han var jo også dyrlægetjekket da vi hentede ham på KV), så hun mente
ikke der var grund til bekymring. Omvendt ville hun dog heller ikke
skjule at der kunne være noget. Da han dog aldrig har været 100% renlig
og da hans mave ikke rigtig vil vende tilbage til "normal" er jeg blevet
ret bekymret ... så i dag cykler jeg afsted (med en l... i tasken) og så
håber jeg at analyserne kan give svar. Jeg har jo også Freja at tænke
på.... Er der nogle her i gruppen, der har erfaring med den slags?
Pigmentpletter i øjnene, som symptom på virus fx?
Jeg håber virkelig, at han ikke fejler noget alvorligt, for han er altså
en usædvanlig dejlig kat, med en personlighed, der bare vokser og
vokser.
-Gitte

Fra : steen vinbæk

Dato : 12-10-01 09:53

Hej
Bruger du Wiskas på dåse?
Steen

Fra : Gitte J.L

Dato : 12-10-01 10:06

Nope! Han fik Hills Prescription Diet på Kattens Værn, og det har vi så valgt
at lade ham - og vores anden kat - fortsætte på. Normalt får han w/d-udgaven
(han var stærkt overvægtig da vi fik ham) og nu, hvor hans mave er i udu, får
han det samme blot i i/d-udgaven.
-Gitte

Fra : steen vinbæk

Dato : 12-10-01 10:05

Hej.
Når jeg skriver sådan, er det fordi vores egne erfaringer siger at Wiskas
giver lind afføreng, men det du druger har vi også kun gode erfaringer med,
Hej.

Fra : Gitte J.L

Dato : 12-10-01 10:20

Det startede med en akut omgang blodig diarré, og efter drop og undersøgelse
hos dyrlægens weekendvagt, antibiotika-kur, i/d er det blevet betydeligt bedre.
Dog er afføringen blevet noget tyndere nu igen, og jeg er bekymret for, om det
hele...mave/tarm-problemet og pigmenteringen i hans øjne på sigt kan vise sig
at være udtryk for, at min superdejlige hanmis inderst inde slet ikke er så
sund og rask endda.
Whiskas har vi ikke lyst til at smide penge væk på...det er dyrt, ulækkert og
af en lousy kvalitet, og desuden foretrækker vores to foderet fra dyrlægen.
Både vådt og tørt.
-Gitte

Fra : steen vinbæk

Dato : 12-10-01 12:04

Hej
Vi bruger heller ikke Wiskas, har brugt det som " Godbidder", men det er
totalt forbi.
Blod i afføring præv og se http://www.dyrenesdoktor.dk/discus/

Hilsen

Fra : Lily

Dato : 12-10-01 10:27

Er det tegn på sygdom hvis katten har brune øjne?

Jeg har en kat på 5 måneder, der har brune øjne, men det har hun altid haft.

Hilsen Tina

Fra : Gitte J.L

Dato : 12-10-01 10:41

Nej, det tror jeg næppe. Det der er galt her er, at Laban faktisk har store gule
øjne, og det ene er langsomt ved at blive brunt pga. pigmentforandringer. Der er
ganske enkelt store brune pigmentpletter, der langsom vokser og forvandler øjet
fra gult til brunt....
-gitte