Comment
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-10-01 23:11

Må jeg indsætte <!-- comment --> alle steder i HTML-koden, også før og
efter body- og html-tagsne er åbnet og lukket?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : J.C. Voss

Dato : 11-10-01 23:40

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> Må jeg indsætte <!-- comment --> alle steder i HTML-koden, også før og
> efter body- og html-tagsne er åbnet og lukket?

Ja, det tror jeg.

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | My address is *not* .ugyldig |

Fra : Mickey

Dato : 12-10-01 10:15

> Må jeg indsætte <!-- comment --> alle steder i HTML-koden, også før og
> efter body- og html-tagsne er åbnet og lukket?

nej, kun mellem <HTML> og </HTML>
- kan ikke huske om det også skal være mellem <BODY> og </BODY>...

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Advarsel :

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-10-01 14:06

On Fri, 12 Oct 2001 11:14:53 +0200, "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>nej, kun mellem <HTML> og </HTML>
> - kan ikke huske om det også skal være mellem <BODY> og </BODY>...

Sikker? <!-- og --> er jo SGML-definitioner og ikke HTML-definitioner.
Jeg kan dog tvivle på om hvorvidt, man i så fald må sætte det før sin
DOCTYPE-erklæring.

--
- Peter Brodersen

Fra : Mickey

Dato : 12-10-01 14:45

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

> Sikker? <!-- og --> er jo SGML-definitioner og ikke HTML-definitioner.
> Jeg kan dog tvivle på om hvorvidt, man i så fald må sætte det før sin
> DOCTYPE-erklæring.

er ikke 100% sikker, men jeg har ihvert fald haft brok fra w3 validatoren
pga. en comment det forkerte sted!

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-10-01 18:47

On Fri, 12 Oct 2001 15:06:10 +0200, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>Sikker? <!-- og --> er jo SGML-definitioner og ikke HTML-definitioner.

.... eller rettere, <! til > omhandler SGML. -- angiver blot
begyndelsen eller slutningen på en kommentar.

Umiddelbart burde fx:

<!DOCTYPE HTML -- heste-hest HEST -- PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0
Transitional//EN">

.... være helt i orden.

--
- Peter Brodersen

Fra : J.C. Voss

Dato : 12-10-01 15:19

Mickey <news002@susie.dk> wrote:

> nej, kun mellem <HTML> og </HTML>
> - kan ikke huske om det også skal være mellem <BODY> og </BODY>...

w3c's validator er ligeglad hvor det står henne:

HTML:
<http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.mobilixnet.dk%2F%7Ew
ai30886%2Fkommentar.html&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inli
ne>

XHTML: