Er SMB på lag 6 eller 7 ?
Fra : cajuth

Dato : 11-10-01 22:29

Hej!

Jeg har noget studiemateriale fra Cisco som siger at SMB ligger på lag 7
(applikationslaget).
Så har jeg en plakat som siger at SMB ligger på lag 6

Hvem har ret?

--
Best regards / Mange hilsner fra
Carsten

Carsten J. Thomsen
Denmark / 2630 Taastrup

e-mail:
cajuth(remove_***_this)@worldonline.dk
cajuth(fjern_dette_i_parantes)@worldonline.dk

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 11-10-01 23:14

Hej "cajuth" <cajuth(remove_***_this)@worldonline.dk>

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=smb

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-10-01 01:37

On Thu, 11 Oct 2001 23:29:21 +0200, "cajuth"
<cajuth(remove_***_this)@worldonline.dk> wrote:

> Jeg har noget studiemateriale fra Cisco som siger at SMB ligger på lag 7
> (applikationslaget). Så har jeg en plakat som siger at SMB ligger på lag 6
> Hvem har ret?

OSI-modellen er kun er referencemodel, og der er ingen real-world
protokolfamilier, der 'mapper' særlig pænt til modellen. Derfor
kan man for en given protokol ofte argumentere for flere forskel-
lige indplaceringer i modellen, uden at nogen af delene er helt
rigtige.

Læs lidt mere på SMB og tag så stilling til, hvad du selv mener
(og hvorfor) og skriv det evt. her.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : cajuth

Dato : 12-10-01 22:49

> Læs lidt mere på SMB og tag så stilling til, hvad du selv mener
> (og hvorfor) og skriv det evt. her.

God ide! Lars Kim Lund's indlæg gav link til net-faq, og der er jo et par
gode links videre ud---- . Jeg går straks igang med at læse!