Opdatering hos mine misser. (Langt)
Fra : Praxis©

Dato : 11-10-01 18:52

Jeg fik lige lyst til at skrive lidt mere om mit missehold.

For 2 måneder siden bestod flokken af:
Gizmo 2 år(Hvid kastrat) Nok den klogeste og roligste kat jeg har mødt.
Gina, ligeledes 2 år (rød hun) mest dominerende i flokken. Kan være både
sød, men absolut oxo en kælling.
Cheeta 1½ år (Sort hun) Før Gina ankom til flokken, den dominerende. Rolig
men kun lidt kælen.
Misty, søster til Cheeta (Gråstribet m/rødt) Ikke ret tillidsfuld. Kun i
løbetid vil hun kæle.
Signe, født i maj (Hvid halvperser) Utrolig smuk, selvsikker og kælen.
+ 2 store hankillinger (LilleMyr og Mikkel), som skulle kastreres når tiden
var inde.
Men på grund af uheldige omstændigheder har jeg mistet både Gizmo og de 2
hankillinger.

Jeg fik så foræret en ægte perser (Chess) hunkat med stamtavle. Smuk og
dejlig kælen miskat. Desværre syntes Gina ikke om hende, og efter at ha'
fået tæsk 2 gange flyttede Chess frivilligt ud i mit køkken. Jeg prøvede i
næste 2 måneder at spraye hele huset med Valarina dråber, at se tiden an og
gi' Chess så meget opmærksomhed som muligt, men det er ikke holdbart når
katten kun tør være i køkkenet, hvor jeg kun befinder mig, når der skal
laves mad. Så efter megen overvejelse frem og tilbage, om hvad der var bedst
for alle parter, er Chess flyttet ned til min genbo. Et ægtepar med 3 børn,
og 2 ude katte. Chess bliver dog kun indekat, hvilket hun oxo kun er vant
til.
Hun er faldet rigtigt godt til og sover om natten ved siden af datteren på 4
år, i hendes dukkeseng.
Så det var en lykkelig afslutning.

Een af grundene til at Gina nok ikke ville acceptere Chess var, at hun var
falsk drægtig.
Hun rendte rundt i 3 dage og så ud som om hun var lige ved at føde (Ledte
efter føde egnet sted o lign) slappede hun af, men havde mælk i
patterne.......hun prøvede ihærdigt at få Signe på 4 måneder til at die hos
sig, og efter 2-3 dage, overgav Signe sig, og begyndte at die Gina, når hun
indbød til det.
Nogenlunde samtidig fik jeg tilbudt en han-killing på 10 uger, hvis mor var
død. Oxo han blev adopteret af Gina, og selvom Signe nu er 5½ måned og
Domino (Han-killingen) er 16 uger, så ligger de mindst 4 gange i døgnet og
dier hos Gina.
Gina ligger oxo næsten altid og holder øje med dem. Tit et stykke fra dem,
når de leger, men altid parat til at gribe ind, hvis de bliver for
voldsomme, eller een af de andre katte kommer for tæt på. Domino er en
rigtig sladrehank: Er Signe for voldsom eller skal jeg lige kigge på ham
eller klippe klør, og det ikke passer Herren, så kalder han straks på sin
"mor", som så kommer for at se om jeg virkelig er i gang med at myrde hendes
"søn".
Signe er den der oftest sover i sengen om natten......dvs. ikke så meget I
sengen. Hun ynder at lægge sig til rette oven på min overarm/skulder, når
jeg ligger på siden, og ellers slås hun med Bowie (Hund) om pladsen mellem
mine ben, oven på dynen, om natten.
Misty fødte 3 killinger for 3 uger siden. Vi skal ha' taget billeder af dem
her i weekenden, så vi kan dele dem med alle der er interesseret. De har
fået øjne, men er endnu ikke begyndt at interessere sig for andet mad, end
det Misty har i patterne.
Der er billeder af Gina, Gizmo og Signe på min hjemmeside.

--
Venlig hilsen
Pernille Lauridsen

Må Gud bevare mig i stille vand, i stormfuldt klarer jeg mig selv.
(Spansk ordsprog)
http://www.praxis_humor.subnet.dk
http://www.praxis_dyr.subnet.dk