Orange - netværket spiller ikke helt korre~
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 10-10-01 22:06

Jeg har hjulpet et firma med at få deres netværk til at spille via en
ADSL fra Orange. Hvis man sætter en 2 -4 maskiner på, er der ingen
problemer, men netværket er blevet udvidet med en hub på uplink porten
på den switch (Netgear), som fordeler ADSL forbindelsen.

Nu er det som om at IP adresserne bliver blokeret og nye computere ikke
kan gå på nettet.

Alle Mac/PC er koblet på via DHCP.

Jeg ved godt at Orange ikke har fået de mest positive ord med på vejen
her i gruppen, men kunden valgte dem trods mine advarsler.

Ideer ?!

--
Ciao Jesper )

Fra : Kg

Dato : 11-10-01 14:42

Kan pc'erne stadigvæk se hinanden????
Får i IP adressen fra Oranges DHCP eller har i en selv kørende?

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 11-10-01 21:05

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse

> Jeg har hjulpet et firma med at få deres netværk til at spille via en
> ADSL fra Orange.

Orange sælger vist kun ADSL til privat-kunder.

Mvh HAA: