Så kommer Sonofon-teknikeren i morgen tidl~
Fra : LDF

Dato : 10-10-01 20:17

Jeg får får besøg af en tekniker i morgen tidligt for opætning af en
FWA-linie.
med i tilbuddet er:
* Email Storage Space 50 Mb
* CPE private
* Internet 256 Kb 3,5 Ghz
* 5 standard Emil Accounts

Min central bliver tidligst opgraderet til xDSL sommeren 2002.
Jeg har valgt 256 Kb fra starten - kan opgradere til hhv.512/1024/2048/4096
med låg på hhv. 1/2/4/8/16 Gb
Jeg får:
* Udendørs antenne
* 20 m Coax-kabel
* Modem
* 5 m Netværkskabel
* 1,5 m Strømkabel.
Netkortet skulle jeg have i forvejen - altså ikke en del af pakken.
Prisen er 349,00 kr. pr. md.

Jeg håber naturligvis at Sonofon på et eller andet tidspunkt tager "låget"
af og derefter tilbyder fastnet over FWA, således at jeg kan være
fuldstændig fri af TDC (tidl. TeleDanmark) der har malket mig nok. Jeg
betaler stadig indirekte til TDC via Tele2 og WorldOnline da de jo lejer sig
ind hos TDC.

Bortset fra mit sidste maveonde, som ikke nødvendigvis behøver kommentarer,
så er mit store spørgsmål - lidt send måske:

Er der nogle erfaringer/faldgruber??????

Mvh, Leif

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-10-01 20:29

"LDF" <dalby-frandsen@postman.dk> wrote in message
> Jeg får får besøg af en tekniker i morgen tidligt for opætning af en
> FWA-linie.

Wow, fedt nok. Den første beretning om Sonofon, som jeg har læst.
Så er det jo spændende at høre om resultatet.

Hvornår bestilte du? for 13 dage siden?

> med i tilbuddet er:
> * Email Storage Space 50 Mb
> * CPE private
> * Internet 256 Kb 3,5 Ghz
> * 5 standard Emil Accounts

Ok, fedt med 50 MB postkasse.. Har altid problemer med de fandens 10 megs.

> Min central bliver tidligst opgraderet til xDSL sommeren 2002.
> Jeg har valgt 256 Kb fra starten - kan opgradere til
> [...]

Det sætter Sonofon forhåbenligt op?

> * Modem
> * 5 m Netværkskabel
> * 1,5 m Strømkabel.
> Netkortet skulle jeg have i forvejen - altså ikke en del af pakken.
> Prisen er 349,00 kr. pr. md.

Hvordan synes du om den trafikbegrænsning der er?

de 4 GB på en 1024 Kbit fx.. Jeg havde en trafik IGÅR, på 4,76 GB da jeg
liiige havde lyst til at hente et par småting til afprøvning. På min adsl
1024/256

> [...]
> fuldstændig fri af TDC (tidl. TeleDanmark) der har malket mig nok. Jeg
> betaler stadig indirekte til TDC via Tele2 og WorldOnline da de jo lejer

Ja, det ville jo være dejligt. Men jeg tror nu TDC altid kan matche tilbudne
ligeså godt.

Det er jo op til dig at afgøre

Fra : Simon Pedersen

Dato : 10-10-01 22:09

> Ok, fedt med 50 MB postkasse.. Har altid problemer med de fandens 10 megs.

IMO er mail ikke lavet til sende filer (slet ikke større) og derfor dækker
10 MB langt et normalt behov. Har du brug for mere kan du jo altid sætte din
egen server op.

Mvh. Simon Pedersen

Fra : TBC

Dato : 11-10-01 07:08

"Simon Pedersen" <udvis.en@muhamedaner.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 10 MB langt et normalt behov. Har du brug for mere kan du jo altid sætte

Hvilket ikke forhindrer at man tit kan opleve f.eks. at være hjemmefra (uden
at have tændt og opsat noget af nogen art på sin hjemmelige PC) og så have
brug for at sende mere end 10 MB hjem. - Det ER pisse irreterende med de
sølle 10 MB

Det er da kun positivt at den laveste fællesnævner ikke altid regridt holdes
i ære. Måske kan det på sigt få en gunstig afsmittende virkning på den
alment gældende tendens ?

TBC

Fra : LDF

Dato : 11-10-01 09:16

Ja, så har teknikeren været der.
Han blev bestilt via Sonofon for én uge siden og han var der til aftalt tid.
Det var en elektriker med Sonofon FWA uddannelse der dukkede op.
Han medbragte antennen (ca. 40 x 40 cm og 4 kg) og en 4 m stang.
Modem og en bærbar blev sat op i haven og tilsluttet. Hovedskudsretning m.m.
var jf. hans
Sonofon-opgave hhv. 340 grader og 4 km eller 120 grader og 10 km til
sendemasten.
Der blev målt igennem i både for- og baghave, men "no game". Kun i et
brøkdel af et sekund
var der sammenhæng mellem både højde og retning, men feltstyrken var for
dårlig <12 dB.
Angiveligt skulle godt 20 dB være minimumskravet.
Min grund ligger simpelthen for lavt.
Sonofons mast og husantennen _skal_ have "Line-Of-Sight" d.v.s. at de skal
kunne se hinanden
uden afbrydelser (huse, skove m.m.).
Havde det hele virket havde Sonofon-repræsentanten både sat op og
tilsluttet.
Desværre fik jeg ikke FWA i denne omgang.
Har efterfølgende fået forståelsen at Sonofon har lidt problemer med FWA.
De har sat mange milliarder af til projektet, men teknikken hænger noget.
Der er
problemer med tildeling af IP-adresser i.f.m. opkald. Flere FWA-kunder har
mailet mig med disse problemer.
Nogle har fejlmeldt i flere uger uden respons fra Sonofon.
IP-telefonering er vist ikke aktuel endnu og mit lille "isme" om at blive
totalt uafhængig af TDC er
nok en saga blot. Den trådløse del fra mit hus til Sonofons mast ville
alligevel ende i TDC kabelnet
for at gå til centralen.
Efter denne skuffende oplevelse må jeg nok falde til patten.
Jeg må kravle til telefonen - så kan jeg ikke surfe imens - og lefle for TDC
og få dem til at opprioritere
arbejdet på min lokale central.
Dette afslutter min tilbagemelding om Sonofon's FWA.

Mvh, Leif

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-10-01 18:32

> Ja, så har teknikeren været der.
> Han blev bestilt via Sonofon for én uge siden og han var der til aftalt
tid.

Ok, det var hurtigt.

> Det var en elektriker med Sonofon FWA uddannelse der dukkede op.

Ja, Siemens har fået den store opgave fra Sonofon. Siemens køber sig så ind
hos de forskellige små indstallatører rundt om i Landet.

> Han medbragte antennen (ca. 40 x 40 cm og 4 kg)

Ok, 4 kilo er meget.

[snip]

> Sonofons mast og husantennen _skal_ have "Line-Of-Sight" d.v.s. at de skal
> kunne se hinanden
> uden afbrydelser (huse, skove m.m.).

Ja, men hvorfor testede de så ikke oppe fra hustaget. Det burde da være
bedre?

> Havde det hele virket havde Sonofon-repræsentanten både sat op og
> tilsluttet.
> Desværre fik jeg ikke FWA i denne omgang.

Ja, det var jo ærgeligt.

> Flere FWA-kunder har
> mailet mig med disse problemer.

Opfordring: Send dog jeres svar her, så vi alle kan læse om det nye fra
Sonofon.

> Dette afslutter min tilbagemelding om Sonofon's FWA.

Næe, kom med flere kommentar´

Fra : Per

Dato : 11-10-01 18:54

> Ja, men hvorfor testede de så ikke oppe fra hustaget. Det burde da være
> bedre?

De havde vel glemt tag stigen ligesom de havde ved mig, så jeg fik heller
ikke FWA.

Fra : Rune Kronenberg

Dato : 11-10-01 22:15

On Thu, 11 Oct 2001 19:54:24 +0200, "Per"
<per_hedegaard_nielsen@hotmail.com> wrote:

>De havde vel glemt tag stigen ligesom de havde ved mig, så jeg fik heller
>ikke FWA.

Damn det lyder uproffesionelt.

Håber de har det hele med når de kommer hertil; men det ville da være rart
med nogle flere tilgendegivelser fra folk der har fået det installeret.

BTW: er der nogle der ved hvordan man kan kende deres sendemaster? Ville
gerne se om jeg kan se den herfra, og har fået en ca. lokation af Sonofon,
men der ligger 4-5 master der, som jeg kan se; og vil gerne vide hvilken
det er; så jeg kan sikre mig at der er L-O-F.

M.v.h.
--
Rune Kronenberg
Pride is what we have... vanity is what others have.

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 12-10-01 00:22

"Rune Kronenberg" <rrk@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> men der ligger 4-5 master der, som jeg kan se; og vil gerne vide hvilken
> det er; så jeg kan sikre mig at der er L-O-F.

Hehe, du må skal måske i gang med motorsaven ovre hos naboen?

--
Jimmy Nielsen

Fra : Rune Kronenberg

Dato : 12-10-01 16:09

On Fri, 12 Oct 2001 01:21:39 +0200, "Jimmy Nielsen"
<jimmy-nSPAMIKKE@email.dk> wrote:

>Hehe, du må skal måske i gang med motorsaven ovre hos naboen?

Jeg holder da et vågent øje med hvornår muligheden for at lege
motorsavsmassakre byder sig.

Et godt træ er et fældet træ.

M.v.h.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-10-01 00:11

On Thu, 11 Oct 2001 19:31:55 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Opfordring: Send dog jeres svar her, så vi alle kan læse om det nye fra
>Sonofon.

Dårlig ide, da det ikke har noget med xdsl at gøre, modergruppen
dk.edb.internet.udbydere er et beder valg.

--
Ivar Madsen
Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,

Fra : Rune Kronenberg

Dato : 14-10-01 12:39

On Sun, 14 Oct 2001 01:10:37 +0200, Ivar Madsen
<news-12-04-01@news.milli.dk> wrote:

>Dårlig ide, da det ikke har noget med xdsl at gøre, modergruppen
>dk.edb.internet.udbydere er et beder valg.

Helt enig.

Men da spørgeren har valgt at spørge i en usenetgruppe, og valgt den som
han troede var den bedste til formålet, så bør svarene stadig komme i
usenet-gruppen, evt. med en FUT el. X-FUT til den gruppe som man selv føler
er bedre/mere relevant.

Et indlæg i en usenet gruppe, bør (som hovedregel) få svar i
usenet-hierakiet.

P.S. FUT sat til dk.admin.netikette.

M.v.h.
--
Rune Kronenberg
Don't judge a book by its movie.

Fra : Ivan J. Kristensen

Dato : 10-10-01 21:47

Hej

Jeg bestilte FWA for en måned siden og får det ca 1 dec.

Jeg spurgte til telefoni samtidig, og der fik jeg at vide at det villle jeg
kunne efter 1. Oktober (det var den dag jeg oprindelig skulle have FWA, som
er blevet rykket til 1/12)

Så prøv at forhør dig om telefoni over FWA

mvh burgeren

Fra : Rune Kronenberg

Dato : 10-10-01 22:54

On Wed, 10 Oct 2001 22:46:56 +0200, "Ivan J. Kristensen"
<ivankristensen@vip.cybercity.dk> wrote:

>Så prøv at forhør dig om telefoni over FWA

Da jeg bestilte fik jeg at vide at det var blevet rykket til minimum 1-11.

M.v.h.

Fra : Frits Pedersen

Dato : 16-10-01 20:28

Hej
Jeg har fået installeret min parabol med et signal som er ca dobbelt så
stærkt, som der behøves. Jeg har ikke line of sight, men alligevel et godt
signal. Det er en måned siden jeg har fået det installeret, men desværre
virker det ikke endnu. De siger at der er problemer med tildeling af IP
adresser på masten ( mast 32 på fyn ). Iøvrigt vad det et held for sonofon
at der skete den flykatastrofe i USA, for det var undskyldningen de første 2
uger. Der skulle komme 4 teknikere fra USA, men pga. af flyveforbuddet var
de forsinket.
I øvrigt kommer jeg forholdsvis nemt igennem til deres kundeservice, hver
gang jeg ringer (ca. hver anden dag) men de er ikke ret godt opdateret om
hvordan situationen er.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-10-01 20:42

"Frits Pedersen" <frits@mail.dk> wrote in message

> I øvrigt kommer jeg forholdsvis nemt igennem til deres kundeservice, hver
> gang jeg ringer (ca. hver anden dag) men de er ikke ret godt opdateret om
> hvordan situationen er.

Hehe,, citat fra siden:

Og modsat andre teleselskaber skal du ikke vente i evigheder på at få
bredbånd gennem os. Det tager kun 2 uger at få installeret! Det er derfor vi
siger:

Til alle, der ikke orker vente længere.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 16-10-01 21:21

Hej

> [...]

>bredbånd gennem os. Det tager kun 2 uger at få installeret! Det er derfor vi

Hm - Gad vide om er overhoved er nogen der har fået FWA fra Sonofon
endnu ? - I de indlæg der har været her har det gennemgående tema været:

"Imorgen kommer teknikeren fra Sonofon og skal opsætte mit FWA"

Og et par dage efter kunne man læse:

"Igår var teknikeren fra Sonofon her, men han kunne ikke finde noget
signal, så han gik igen, så nu kan jeg allligevel ikke få FWA"....

Surt show...

--
M.v.h. Ole®

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-10-01 21:30

"Ole Rasmussen" <dont@mailme.net> skrev i en meddelelse
> Hm - Gad vide om er overhoved er nogen der har fået FWA fra Sonofon
> endnu ?

Jeg kan ikke huske et eneste indlæg fra en FWA kunde med fungerende
forbindelse.

--
Med Venlig Hilsen Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/?usenet - Nu næsten uden indhold men med korrekt URL

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-10-01 21:36

> "Ole Rasmussen" <dont@mailme.net> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke huske et eneste indlæg fra en FWA kunde med fungerende
> forbindelse.

Det er en farligt een, at anoncere et produkt, som ikke er klar.

Men de ville vel være de første der dækkede landet.....

Noget godt har det da taget med sig.... TDC skyndte dig hurtigt at udbygger
deres ADSL centraler.. Så Bjarke her kunne få ADSL

Fra : Morten

Dato : 21-10-01 09:22

Hej Frits

Det med amerikanerne kan vel godt passe... Virker din linie som den skal
nu?

Frits Pedersen <frits@mail.dk> wrote in article

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-10-01 14:59

"Morten" <nuppe@mail.sonofon.dk> wrote in message
> Hej Frits
>
> Det med amerikanerne kan vel godt passe... Virker din linie som den skal
> nu?

Nårr hvordan virker det så nu??

send et par Pings og tracert. Og hvad er hastigheden?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-10-01 18:01

"Morten" <nuppe@mail.sonofon.dk> wrote in message
> Hej Frits
>
> Det med amerikanerne kan vel godt passe... Virker din linie som den skal
> nu?

og hvad er det nu for noget ged?? Får i ikke FAST Ip? Du går igennem en
Gateway,,,, Skod... Så kan du jo hverken sætte det ene eller andet Server
op?

Der står ellers:

SONOFON Bredbånd er koblet direkte på internettet
og ikke er beskyttet af en hardware firewall.

hvad hjælper det, når man ikke kan se din IP adresse?

Fra : Rune Kronenberg

Dato : 22-10-01 20:59

On Mon, 22 Oct 2001 19:01:24 +0200, "Bjarke Hansen"
> [...]

>og hvad er det nu for noget ged?? Får i ikke FAST Ip? Du går igennem en
>Gateway,,,, Skod... Så kan du jo hverken sætte det ene eller andet Server

Nope, men de søde damer har da lovet mig at det kommer iår.
Så man i det mindste kan vælge at få fast ip.

M.v.h.
--
Rune Kronenberg
Information Technology for country folk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-10-01 21:03

> On Mon, 22 Oct 2001 19:01:24 +0200, "Bjarke Hansen"

> Nope, men de søde damer har da lovet mig at det kommer iår.
> Så man i det mindste kan vælge at få fast ip.

Ahha,, men din Sonofon virker ikke? Du kalder op vha. TDC..?

Men kan i derude ikke sende et pra tracerts?? Er pingtiden hammergod,
nogenlunde, dårlig meget dårlig? = Fastlinie (2-3 ms), ADSL (20 ms) ISDN (25
ms) K-56 ( 50-250 ms) satelit ( 2000 ms)?

Fra : Simon Skals

Dato : 22-10-01 21:34

It seems Bjarke Hansen wrote:
>Men kan i derude ikke sende et pra tracerts?? Er pingtiden hammergod,
>nogenlunde, dårlig meget dårlig? = Fastlinie (2-3 ms), ADSL (20 ms) ISDN (25
>ms) K-56 ( 50-250 ms) satelit ( 2000 ms)?

De ping-tider holder ingen steder... man kan sagtens komme et
godt stykke under 20 ms med DSL (med g.SHDSL endda helt ned
omkring 5 ms), og 2000 ms er et ualmindeligt sløvt satellit-link.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-10-01 21:39

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> godt stykke under 20 ms med DSL (med g.SHDSL endda helt ned
> omkring 5 ms), og 2000 ms er et ualmindeligt sløvt satellit-link.

Nu skriver Bjarke altså specifikt ADSL, som du ikke kommer meget under
15-20 ms med.
shdsl er jo samme teknik som "Fastlinie" blot på et enkelt par og derfor
ligger ping-tiderne i samme område.

Fra : Simon Skals

Dato : 22-10-01 21:49

It seems Martin Højriis Kristensen wrote:
>Nu skriver Bjarke altså specifikt ADSL, som du ikke kommer meget under
>15-20 ms med.

En 2 Mbps ADSL-linje har et delay på ~10 ms, hvilket er et godt
stykke under 20 ms.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-10-01 21:51

"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message

> En 2 Mbps ADSL-linje har et delay på ~10 ms, hvilket er et godt
> stykke under 20 ms.

Tjaa, jeg synes nu pingiden er steget en del, efter alle de nye brugere...
jeg havde da også en pingtid på 10-14 ms på min 1024/256 for 5 måneder
siden... men nu ligger den generalt på 20-23 ms

Fra : Simon Skals

Dato : 22-10-01 22:00

> [...]
>jeg havde da også en pingtid på 10-14 ms på min 1024/256 for 5 måneder
>siden... men nu ligger den generalt på 20-23 ms

Jeg har ~17 ms til din IP-adresse. Til den boks, der terminerer
din PPPoA-forbindelse har jeg ~2 ms.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-10-01 22:03

> Jeg har ~17 ms til din IP-adresse. Til den boks, der terminerer
> din PPPoA-forbindelse har jeg ~2 ms.

okay hvordan kan du se det sidste hub, som er Routeren? og ja, den giver
2 ms.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-10-01 22:05

"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message

> Jeg har ~17 ms til din IP-adresse. Til den boks, der terminerer
> din PPPoA-forbindelse har jeg ~2 ms.

tjaa,, vi bevæger os jo nok ud fra primetime:

1 * * * Request timed out.
2 18 ms 19 ms 20 ms albnxx2.ip.tele.dk [195.249.9.212]
3 17 ms 18 ms 19 ms fe0-1.100m.albnxa1.ip.tele.dk [195.249.1.44]
4 20 ms 23 ms 18 ms ge5-0-3.1000m.albnxg1.ip.tele.dk [195.249.1.62]
5 19 ms 18 ms 17 ms pos2-0.622m.bynxg1.ip.tele.dk [195.249.12.141]
6 18 ms 19 ms 19 ms ge0-0-0.1000m.bynxt3.ip.tele.dk [195.249.15.108]
7 18 ms 19 ms 19 ms cpe.atm10-0-0-100.bynxt3.customer.tele.dk
[80.63.58.14]
8 19 ms 19 ms 19 ms ti0.fnord6-esp.ip.cybercity.dk [212.242.6.18]
9 19 ms 19 ms 19 ms www.gid.dk [212.242.93.9]
Trace Complete.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-10-01 21:40

"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message

> De ping-tider holder ingen steder... man kan sagtens komme et
> godt stykke under 20 ms med DSL

jaa,, men det var jo også bare lige et slag på tasken gennemsnit

(med g.SHDSL endda helt ned
> omkring 5 ms),

Ja, men det er jo heller ikke ADSL...

og 2000 ms er et ualmindeligt sløvt satellit-link.

Ok da,, så ca. 550 ms.. Det har linket til Grøndland da ivertfald.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-10-01 21:46

> Ok da,, så ca. 550 ms.. Det har linket til Grøndland da ivertfald.

men da jeg kørte det der Satelit Internet,,, var pingtiden da omrkring 2
sekunder,, men tilgengæld omkring 2-4 mbit

Fra : Simon Skals

Dato : 22-10-01 21:57

>men da jeg kørte det der Satelit Internet,,, var pingtiden da omrkring 2
>sekunder,, men tilgengæld omkring 2-4 mbit

Øh? Det må da være med et hav af samtidige sessioner. Throughput
i en enkelt TCP-session bliver temmelig hæmmet af et RTD på 2 ms.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-10-01 22:02

> Øh? Det må da være med et hav af samtidige sessioner. Throughput
> i en enkelt TCP-session bliver temmelig hæmmet af et RTD på 2 ms.

Ja 2 sekunder. og omkring 8 sessioner med 64 kbit upload

Fra : Simon Skals

Dato : 22-10-01 21:50

It seems Bjarke Hansen wrote:
>Ok da,, så ca. 550 ms.. Det har linket til Grøndland da ivertfald.

Ja, og 550 ms er jo også kun lige godt 1/4 af 2000 ms.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-10-01 02:52

On Mon, 22 Oct 2001 20:33:45 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>De ping-tider holder ingen steder... man kan sagtens komme et
>godt stykke under 20 ms med DSL (med g.SHDSL endda helt ned
>omkring 5 ms),

Forskelle i svartider på DSL kan vel og mærke også tilskrives
forskelligt kundeudstyr, hvor den procentvis forskel ikke er
uvæsentlig.

>og 2000 ms er et ualmindeligt sløvt satellit-link.

600ms ekstra, og der kunne være tale om en webserver på månen. Her
ville en god window size nok være at anbefale.

--
- Peter Brodersen

Fra : Rune Kronenberg

Dato : 22-10-01 21:35

On Mon, 22 Oct 2001 22:02:34 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Ahha,, men din Sonofon virker ikke? Du kalder op vha. TDC..?

Har intet abbo. hos Sonofon endnu.
Min central bliver først opgraderet i slutningen af denne måned.
Men derfor har jeg nu stadig undersøgt muligheden for fast IP hos dem, samt
en del andet småt og godt.

>Men kan i derude ikke sende et pra tracerts?? Er pingtiden hammergod,
>nogenlunde, dårlig meget dårlig? = Fastlinie (2-3 ms), ADSL (20 ms) ISDN (25
>ms) K-56 ( 50-250 ms) satelit ( 2000 ms)?

Og når man alligevel er i gang, så meget gerne fortælle lidt om
DL-hastigheder; newsserverenes stabilitet, gruppeantal m.m.?

M.v.h.

Fra : Frits Pedersen

Dato : 22-10-01 21:04

Hej
Nej der er stadig problemer - jeg orker snart ikke mere.
Mvh.
Frits Pedersen
frits@mail.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-10-01 21:28

> Hej
> Nej der er stadig problemer - jeg orker snart ikke mere.

Jeg siger bare:

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 22-10-01 21:31

In article <3bd4816d$0$244$edfadb0f@dtext.news.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:

> Jeg siger bare:
> Og modsat andre teleselskaber skal du ikke vente i evigheder på at få
> bredbånd gennem os.

Det lader da ellers til at være tilfældet.

--
Andreas Plesner Jacobsen | I have a very small mind and must live with it.

Fra : Simon Skals

Dato : 22-10-01 21:48

It seems Andreas Plesner Jacobsen wrote:

>Det lader da ellers til at være tilfældet.

Det var vist selve pointen.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-10-01 21:50

> Det var vist selve pointen.

men okay, det er en helt ny teknologi, og Sonofon har aldrig før rigtig kørt
noget Internet... kunne ikke engang finde ud af en ISDN dobbellink med god
hastighed.

Og de har været meget noget store optimister.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 23-10-01 07:09

In article <slrn9t91g3.ace.spam@www.gid.dk>, Simon Skals wrote:

> Det var vist selve pointen.

Ah, jeg må være træt, for mig at se udtalte han sig på vegne af Sonofon.

--
Andreas Plesner Jacobsen | The Kennedy Constant:

Fra : Simon Skals

Dato : 23-10-01 08:03

>Ah, jeg må være træt, for mig at se udtalte han sig på vegne af Sonofon.

Der blev skam også citeret fra Sonfons hjemmeside:

http://www.sonofon.dk/index.asp?page=/service_og_produkter/internet/sonofon_bredbaand/sonofon_bredbaand.shtml%3F

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 23-10-01 14:47

Hej

Måske lidt apropos kan man idag læse dette:

SONOFON HAR DET SVÆRT MED FWA-LØFTE
Sonofon lever endnu ikke op til løftet om FWA
til 95 procent af danskerne.
- http://www.ing.dk/m/arkiv/011023/fwa.html

Kilde: Ingeniøren

--