isdn splitter
Fra : Rune & Stinne

Dato : 10-10-01 19:57

jeg vil vide om man kan lave et Y-kabel til at fordele isdn signaleret så
man kan have et modem og en telefon to sammen linge.

hilsen rune

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 10-10-01 22:13

Hej

"Rune & Stinne" <3r@vip.cybercity.dk> wrote:

>jeg vil vide om man kan lave et Y-kabel til at fordele isdn signaleret så
>man kan have et modem og en telefon to sammen linge.

Ja, det kan du uden problemer.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 10-10-01 22:51

"Ole Rasmussen" <dont@mailme.net> skrev i en meddelelse

> Ja, det kan du uden problemer.

Hej Ole,

Jeg sidder netop med det problem at ISDN-kablet nogen gange skal sidde på
min TA og nogen gange i min telefon, og det er mildt sagt ikke særligt
praktisk.
Jeg går ud fra at sådan en splitter kan købes færdiglavet, men jeg kan ikke
umiddelbart finde nogen dansk forhandler via Google. TeleButikken har den
heller ikke. Kan du henvise til en forhandler og ved du hvad sådan en fætter
koster?

Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : Peter E

Dato : 10-10-01 23:45

Jeg har købt en 3i1 stikdåse hos TDC, men har senere set at der findes en
5i1 & 7i1. jeg tror de forhandles af et firma ved navn "tempo-com" eller
noget i den retning
Det er en lisse dåse hvori ISDN ledningerne samles (er med RJ45 stik.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-10-01 00:35

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> umiddelbart finde nogen dansk forhandler via Google. TeleButikken har den
> heller ikke. Kan du henvise til en forhandler og ved du hvad sådan en

Du kan ikke bare lave et y-kabel, da der skal bruges nogle små-komponenter
(termineringsmodstande)
Spørg efter en ISDN 3-stikdåse i telebutikken. Den koster et par hundrede
kroner

--
Martin Højriis Kristensen
Læs venligst: www.makr.dk?quote

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 11-10-01 01:21

[KLIP - mit ?]
> [...]
> (termineringsmodstande)
> Spørg efter en ISDN 3-stikdåse i telebutikken. Den koster et par hundrede

Hej Martin,
Jeg var klar over det med termineringen men det kunne du jo ikke vide
Tak for svaret - også til Peter E.

Fra : Peter E

Dato : 15-10-01 00:23

Hej Ole

Jeg har nu fundet ud af hvor jeg har set ISDN forgrenings dåserne, det er
hos henholds vis:
Tempo Telecom - WWW.tempotelecom.dk (til 200.- + m for en 7 port incl 10 m
kabel)
og V-Data voice response - www.v-data.dk (til 140.- + m for en 4 port)

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 11-10-01 13:20

> [...]
> (termineringsmodstande)
> Spørg efter en ISDN 3-stikdåse i telebutikken. Den koster et par hundrede

Uhm er det nødvendigt?
Fordi jeg har bare kasted en RJ45 dåse op splittet det orginale kabel op
således min router og ISDN fon kører over det samme kabel...
Det har virket i et halvt års tid? ;))

/Dennis

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-10-01 17:53

"Dennis Pedersen" <usenetspam@FJERNDETTEdaydreamer.dk> skrev i en meddelelse
> Uhm er det nødvendigt?

Som du selv har opdaget, nej.
På samme vis kan du godt slippe afsted med at anvende kobberrør istedet for
ledning.
Men standarden foreskriver parsnoet kabel og terminering

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 12-10-01 22:41

Hej

Undskyld det sene svar.

> [...]

>heller ikke. Kan du henvise til en forhandler og ved du hvad sådan en fætter

Ja, den er "køreklar" ved leveringen.

Du kan købe den i TDC's telebutikker, dog har de det oftest ikke på
lager, og ved ikke hvad det er, så jeg ville bestille det telefonisk på
deres svarcenter, så kommer det med posten i løbet af et par dage, og
betalingen trækkes på din næste telefonregning - Henvis til nedenstående
varenummer, og prisen er kr. 69,- incl. moms.

Tele Danmarks varenummer er 113275. Stik Unicom dobbelt parallelkoblet.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-10-01 10:52

> Tele Danmarks varenummer er 113275. Stik Unicom dobbelt parallelkoblet.

Det er ikke en s-bus og bør ikke anvendes til ISDN såfremt man vil overholde
standarden

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 13-10-01 22:29

Hej

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

>Det er ikke en s-bus og bør ikke anvendes til ISDN såfremt man vil overholde
>standarden

Ok Martin, jeg skal ikke gøre mig klog på om det overholder standarden,
men jeg har inden for de sidste 4 - 5 år bestilt 3 stk. af nævnte
Y-stik, og de kører alle perfekt her uden problemer af nogen art.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-10-01 11:49

> Ok Martin, jeg skal ikke gøre mig klog på om det overholder standarden,
> men jeg har inden for de sidste 4 - 5 år bestilt 3 stk. af nævnte
> Y-stik, og de kører alle perfekt her uden problemer af nogen art.

Du vil først begynde at få problemer med lange kabeltræk.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/?usenet - Nu næsten uden indhold men med korrekt URL

Fra : Rune & Stinne

Dato : 12-10-01 16:11

tak for hjælpen

hvor mange ohm skal terminering her på og hvordan?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-10-01 10:54

> hvor mange ohm skal terminering her på og hvordan?

100 ohm i hver ende af parrene. Der er 2 par.
|--------------
| ---------------
[] []
| ---------------
|------------------

Noget i den retning. []'erne er modstandene

Fra : Rune & Stinne

Dato : 13-10-01 22:28

> [...]
> Martin Højriis Kristensen
> Læs venligst: www.makr.dk?quote
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

hej

er det over a ch. + & - og b ch. +&- eller er det a ch. + & b ch.+ og a
ch. - & b ch. - der skal hver 100 ohm

hilsen rune

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-10-01 11:50

> er det over a ch. + & - og b ch. +&- eller er det a ch. + & b ch.+ og a
> ch. - & b ch. - der skal hver 100 ohm

Par a skal kortsluttes af modstanden
Par b skal kortsluttes af modstanden

Fra : Anders Larsson

Dato : 18-10-01 12:55

Der kan købes T-stykker, således at enden af den sættes i RJ45 stikket i
vægen. Herefter er der to nye udtag. Fungerer upåklageligt, og koster under
en 50,-

Anders Larsson
Alle udtalelser er ubetinget mine egne...
.... undtagen i de tilfælde hvor andre gør indsigelse...
.......eller hvor de blot er uvederhæftige.....