Proxy server og porte
Fra : Mads Frandsen

Dato : 10-10-01 10:23

Ney HG

Jeg ved ikke om jeg poster i den forkerte gruppe her, men så må i bære
over med mig!

Jeg sidder med min ene computer og kan sagtens komme på internettet
gennem en proxyserver på den anden computer (den med
internetforbindelsen)...

Jeg har så det problem at når jeg nu gerne en gang imellem ville
spille lidt på nettet kan spillene ikke få forbindelse til nogen
servere...

Er der nogle porte eller protokoller jeg skal lukke op for her eller
hvordan??

mvh - og på forhånd tak!
Mads

Fra : Christian Mygind

Dato : 10-10-01 10:26

"Mads Frandsen" <mads@south-park.dk> skrev i en meddelelse
[cut]
> Er der nogle porte eller protokoller jeg skal lukke op for her eller
> hvordan??

Ja - afgjort. Hvilke porte afhænger af spillene.
Du skal være opmærksom på, at det ikke er sikkert, at du kan "lukke op" for
disse porte i din proxy og at du måske istedet skal anvende noget
routersoftware.

/Chr