Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lithiumbatterier kontra genopladelige/Cano~
Fra : Mads Pedersen

Dato : 10-10-01 09:33

Lithiumbatterier koster, som det jo nok er de fleste bekendt, sådan ca. 1
blinkende formue.

Derfor har jeg overvejet at investere i en "battery-pack" til mit Canon
(EOS50E) for at få mulighed for at bruge AA-batterier (genopladelige).

Det giver selvfølgelig lidt ekstra vægt, men det kan jeg såmænd godt leve
med. Det der er mere interessant er levetiden : hvor lang tid holder et sæt
"standard"opladelige (1100-1300 mah) i forhold til lithium?

Derudover kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen der har gjort sig
nogle erfaringer med Canons battery-pack ("den med vertikal-grebet")?

Mvh Mads

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 10-10-01 11:02

Nu kommer prisen jo lidt an på, hvor man køber lithiumbatterier henne. Jeg
har lige købt på www.mx2.com og her koster Panasonic ca. 20 - 25 kr/stk. Man
skal dog lige være opmærksom på at der kommer moms og 50 kr i gebyr til Post
Danmark på. Men nu var vi nogle stykker der skulle have batterier og film,
så den samlede pris var stadig billigere end i DK.

Jeg har et battery pack til et Canon EOS-300 og jeg er koan godt være list i
tvivl, hvad der er bedst. Indtil nu har jeg taget 4 til 5 film med genopl.
batt., så hvor længe de holder kan jeg ikke sige noget om, men de kan jo
bare lades op igen. Det er lækkert med den extra udløser og den virker lige
som den almindelige.

Det jeg kan være lidt i tvivl om er størrelse og vægt, da begge bliver lidt
større med batteri pack.

VH
Per

Fra : TORBEN JESSEN CALLES~

Dato : 11-10-01 01:05

Hej Per
Jeg kan fotografere ca. 50 film af 36 billeder med min EOS 3 med 8
almindelige batterier, jeg bruger kun genopladelige til blitzen som er en
540EZ . Når jeg går på rov starter jeg ved 14 tiden og når klokken er ca
24.00
så har jeg brugt 3x4 stk. accuPlus Ultra 1100mAh og skudt 240 til 300
billeder.

PS. Den bruger kun mere hvis jeg bruger Tamron 200 - 400 mm, da der er lang
vandring

hilsen Torben Callesen
Per Wolfsdorf <wolfsdorf@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9q16bj$1sb$1@sunsite.dk...

Fra : KASO

Dato : 11-10-01 13:25

> [...]
et sæt
> "standard"opladelige (1100-1300 mah) i forhold til lithium?

1600 mAh NiMh er meget almindelige idag - og 1800 mAh kan da også købes,
så det kan ikke svare sig at nøjes med 11-1300!

Jeg har selv gode erfaringer med Sanyo, som jeg har købt hos
www.billigebatterier.dk

http://www.kandu.dk/