PROB...
Fra : msl

Dato : 10-10-01 08:14

Hej

Jeg har trukket kabler rundt i vores hus...jeg har anvendt UTP kabler
(uskærmet) og når jeg tester med netudstyr siger den "SPLIT PAIRS" - Hvad
vil det sige......?
Jeg har trukket gennem væge og kan havde kommet til at dreje/bøje kabel

Og kan jeg i det hele taget bruge UTP....?

michael

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-10-01 18:25

"msl" <msl@fmts.dk> wrote in message news:9q0s7c$ove$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
> vil det sige......?
> Jeg har trukket gennem væge og kan havde kommet til at dreje/bøje kabel

Hvilket testudstyr bruger du?

Siger den ikke hvilke(t) par, den er gal med?

Hvad har du monteret i enderne på kablerne?

Jeg vil gætte på at det er i enderne, hvor du har slået trådene fra
hinanden. De skal være ubrudt helt op til skæreklemme. eller omkring max 1
cm (kan ikke huske det) ved rj-45 stik.

Fra : Arne Keller

Dato : 12-10-01 20:45

On Wed, 10 Oct 2001 09:13:42 +0200, "msl" <msl@fmts.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg har trukket kabler rundt i vores hus...jeg har anvendt UTP kabler
>(uskærmet) og når jeg tester med netudstyr siger den "SPLIT PAIRS" - Hvad
>vil det sige......?
Det vil sige at du har splittet et par, dvs ikke forbundet de to
ledere i parret på de rigtige forbindelser i connectoren, normalt er
den første klemme mærket:
orange - hvid/orange
hvilket betyder at det par som består af en hvid og en orange leder
skal forbindes til disse to klemmer osv.

>Jeg har trukket gennem væge og kan havde kommet til at dreje/bøje kabel

Så har du muligvis beskadige kablet, men det er ikke det testeren
viser.

>Og kan jeg i det hele taget bruge UTP....?

Ja, det gør 95% af alle netværk i verden, så det går nok også hos dig.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.