Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Casio QV-3000ex?
Fra : Tommy Helgevold

Dato : 10-10-01 03:27

Hej Gruppe,

Jeg har "lurket" i jeres interessante gruppe over lidt
tid og kigget på billeder og links som der bliver
henvist til om alle mulige kameraer.

Dog er der ikke meget der bliver sagt om
Casio's kamera Qv-3000ex. (o.l. modeller).

Hvorfor? Er det et kamera som "kændere"
løber skrigende væk fra fordi det er et "Casio"?

Jeg skal selfølgelig indrømme at jeg selv
har købt et, men kun pga. nøje overvejelser
fra udenlandske reviews og sites der næsten
"for" mange gange gentager sig selv om hvor
godt dette kamera er. Men jeg kan ikke
se at der er så mange Danskere der optager
sig af dette kamera.

Billederne det tager er intet mindre end
forrygende, dog skal det siges at jeg
er en amatør fotograf som "intet" ved om
Hasselblad og fixerbad og I må unskylde dersom
jeg virker som jeg ikke har den fjerneste idé
om hvad det hele drejer sig om, jeg er
her for at lære af de "kloge hoveder" og
sådan vil det blive ved.

Dog har jeg kigget rundt i butikker - mere eller
mindre "savlende" over alle de dejlige digital
kameraer markedet kunne tilbyde os, men
jeg syntes de "stort set" havde altfor store
mangler til min kræsne "amatør" side som kun
opfatter glatte og pæne billeder med store
kontraster og "dybde" som noget der glimrer
af "kvalitet"....ikke indhold....men måske
"plakat-kunst". (Indholdet kommer når vi
endelig tager kameraet i brug for alvor)

Så langt - har jeg faktisk ikke set noget der
har overgået dette kamera "digitalt" på
billedsiden, og jeg har set mange - riktig
mange billeder, men måske jeg ikke riktig
har set de "riktig" gode billeder I har fra jeres
egne "favorit" kamera? De fledste billeder der
refereres til har lav "internet" opløsning, pæne, men
giver ikke et godt nok billede af hvad disse
kamera kan præstere. Men hvad ved jeg?

Jeg vil gjerne præsentere nogle af billederne,
det er bare et problem - plads. Der er ikke
mange sites der kan magte 1.3 Mb jpeg
filer (kun få) og hvis der kommer riktig mange
på "besøg" så ryger prisene for "hosting" op i
vejret. Derfor kan jeg kun opfordre til at
dem der går og tænker på at anskaffe sig
et digitalkamera, tag et kig på Casio's
Qv-3000ex (som er udgået...men kan fås
til spotpriser rundt om kring) eller den nye
Qv-3500 som har samme tekniske opbygning,

Og ja ....det er faktisk grunden til at jeg
skrev dette indlæg sådan at andre som
kun får "bias" fra "de kloge" måske kan
opdage en anden - ukendt verden og
give det en chance, det gjorde jeg og fik
en overraskelse af dimensioner. I trenger
ikke lade jer overtale af mig - men gå og
tjek det hvis i har tid og lyst .

Mvh
Tommy

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 12-10-01 19:34

Jeg er selv ret meget amatør på dette område, er dog blevet utrolig glad for
mit QV-3500, der blandt andet har en "best-shot" feature der virkelig er
perfekt til begynderen. Jeg var selv i tvivl om dette køb, og var rundt og
se på forskellige kameraer i den prisklase (5500 kr), men jeg synes ikke at
kunne finde nogle features hos andre kameraer som dette ikke har - det er
dog ret svært at sammenligne kameraer i praksis uden man lige har en
computer at undersøge billederne på.

Det eneste jeg har at sammenligne med er et Kodak DC215 som bliver slået med
flere længder efter min mening - men det er jo også et ret billigt kamera i
forhold til.

Desuden kan man bruge Canon linser hvilket giver lidt flere muligheder.

Ulrik Nielsen

Fra : L@rs

Dato : 12-10-01 21:18

"Ulrik Nielsen" <cheese@worldonline.dk> wrote in message

> Desuden kan man bruge Canon linser hvilket giver lidt flere muligheder.

Mener du at man kan sætte CANON's EF-serie objektiver på dette Casio kamera?

Mvh

Lars

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 13-10-01 06:48

> Mener du at man kan sætte CANON's EF-serie objektiver på dette Casio
kamera?

Det kan bruge følgende converterer, om det kan andet tror jeg ikke, så måske
var ordet "linser" ikke helt korrekt:

TC-DC58 : Tele converter 1.5X, Canon Item Code C84-1022
WC-DC58 : Wide converter 0.8X, Canon Item Code C84-1023
250D 58mm : Double-element close-up lens, Canon Item Code C54-3871

Ulrik Nielsen