popup vindue
Fra : KGB NSA

Dato : 09-10-01 23:18

I bliver vel snart idioter af at svare på mine umme spørgsmål... Hmmmn

Men her er et til: Der var engang jeg havde lavet et popupvindue (i html) på
min HP, men det var jo kun til alles irritation, så det blev flux fjernet...
Men nu har jeg altså brug for et !!! Hvad er det nu man skal skrive ???

-KGB-

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-10-01 23:40

Wed, 10 Oct 2001 00:17:31 +0200, skrev "KGB NSA" <KGB@NSA.COM>:

>Men her er et til: Der var engang jeg havde lavet et popupvindue (i html) på
>min HP, men det var jo kun til alles irritation

Det kan laves på mange måder, men de er alle javascript og ikke
html, hvis vi skal være pedantiske.

Den enkleste er, at indsætte nedenstående i htmlvisning der, hvor
det skal være på siden.

a href="link.html" target="popup" onclick=
"window.open('','popup', 'width=300,height=320,left=200,top=200,'
)">Gå til Link</a>

Skal stå på en lang linje.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Camilla Scharff

Dato : 09-10-01 23:40

"KGB NSA" <KGB@NSA.COM> skrev i en meddelelse
> I bliver vel snart idioter af at svare på mine umme spørgsmål... Hmmmn
Overhovedet ikke - der skal lidt mere til

> [...]

fjernet...
> Men nu har jeg altså brug for et !!! Hvad er det nu man skal skrive ???

Kig på Knud Gerts side: http://home13.inet.tele.dk/smedpark/ - og vælg!

Mvh. Camilla

Fra : KGB NSA

Dato : 09-10-01 23:59

Nu fatter jeg ingenting...

Jeg kopierer scriptet DIREKTE som han har det på sin HP og indsætter det ved
et af mine billeder i HTML, og hvad sker der ... IKKE det ønskede

Men det var egntl. heller ikke det jeg skulle bruge!
Jeg har lavet en lille side som er lidt mystisk og skal bruge en disclaimer
her der popper op når man åbner vinduet og siger noget i retningen af: Jeg
tager ikke ansvaret for hvad der er her vil du fortsætte JA/NEJ (Hvis nej
ryger man tilbage til tildligere side, hvis ja fortsætter man)

-KGB-

Fra : KGB NSA

Dato : 10-10-01 00:04

"KGB NSA" <KGB@NSA.COM> wrote in message
> Nu fatter jeg ingenting...
>
> Jeg kopierer scriptet DIREKTE som han har det på sin HP og indsætter det
ved
> et af mine billeder i HTML, og hvad sker der ... IKKE det ønskede

Nu fattede jeg hvad han mente... SORRY... !

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-10-01 01:24

Wed, 10 Oct 2001 01:04:15 +0200, skrev "KGB NSA" <KGB@NSA.COM>:

> [...]
> tager ikke ansvaret for hvad der er her vil du fortsætte JA/NEJ (Hvis nej
> ryger man tilbage til tildligere side, hvis ja fortsætter man)

Her er det med en alert, du kan ikke få Ja og Nej på den, men OK
og Annuler.

<script language="JavaScript">
<!--
if (confirm("Jeg tager ikke ansvaret for,\nhvad der er her,
\nvil du fortsætte?"))
window.location.replace("side.htm");
else
window.location.replace("side.htm");
// -->
</script>
</head>

Fra : KGB NSA

Dato : 10-10-01 15:08

Jeg

> Her er det med en alert, du kan ikke få Ja og Nej på den, men OK
> og Annuler.
Du er virkelig flink Knud, du hjælper mange og det er rart... !!!

> <script language="JavaScript">
> <!--
> if (confirm("Jeg tager ikke ansvaret for,\nhvad der er her,
> [...]
Men når jeg indsætter denne skrivelse siger min side bare at der er fejl i
scriptet og om jeg vil fortsætte med at læse på siden
Om jeg svarer ja eller nej betyder intet, den ønskede effekt kommer desværre
ikke frem

-KGB-

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-10-01 15:33

Wed, 10 Oct 2001 16:08:05 +0200, skrev "KGB NSA" <KGB@NSA.COM>:

>Men når jeg indsætter denne skrivelse siger min side bare at der er fejl i
>scriptet og om jeg vil fortsætte med at læse på siden

Fordi ovenstående ikke står på en linje.

Fra : KGB NSA

Dato : 10-10-01 21:29

> Fordi ovenstående ikke står på en linje.

Det havde du sørme ret i
(Men der popper nu stadig ikke nogen "alert" op... -Jeg tror jeg opgiver
snart! Kan du da få det til at virke (i Frontpage 2000) ?? )

-KGB-

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-10-01 21:56

Wed, 10 Oct 2001 22:28:50 +0200, skrev "KGB NSA" <KGB@NSA.COM>:

>(Men der popper nu stadig ikke nogen "alert" op... -Jeg tror jeg opgiver
>snart! Kan du da få det til at virke (i Frontpage 2000) ?? )

Upload en side, hvor du har sat det ind, så jeg kan se, hvor du
laver fejlen.

[...]

Skal stå imellem <head> og </head>.

Kig evt. på http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/confirm.htm,
hvor jeg har uploadet det.

NB! Jeg har sat et drillelink på OK - jeg har absolut ikke noget
med dem, at gøre, men det skulle jo passer til teksten i
alertboksen.