eksempel på smtp(ved hjælp af socket)
Fra : Michael Michel Niels~

Dato : 09-10-01 22:35

Hej

Jeg mangler et simpelt eksempel på brug af socket og smtp til J++.. Altså en
lille kode der kan sende mail...

På forhånd tak..

Michael Nielsen

Fra : Morten Poulsen

Dato : 10-10-01 09:51

Michael Michel Nielsen wrote:

> Jeg mangler et simpelt eksempel på brug af socket og smtp til J++.. Altså en
> lille kode der kan sende mail...

Noget i retning af det her? (du skal selv tilfoeje test for om det gik
godt, se evt RFC821 ;)

utestet!

Socket s = new Socket(smtpHost, 25);
DataOutputStream dos = new DataOutputStream(s.getOutputStream());
dos.writeBytes("MAIL FROM: " + from + "\r\n");
dos.writeBytes("RCPT TO: " + to + "\r\n");
dos.writeBytes("DATA\r\n");
dos.writeBytes(headers);
dos.writeBytes("\r\n");
dos.writeBytes(body);
dos.writeBytes(".\r\n");
dos.flush();
dos.close();

Venlig hilsen
Morten

Fra : Brian Matzon

Dato : 10-10-01 11:43

"Morten Poulsen" <mortenp@certus.dk> wrote in message news:3BC40BE9.1060502@certus.dk...

> [...]
> dos.writeBytes("MAIL FROM: " + from + "\r\n");
> dos.writeBytes("RCPT TO: " + to + "\r\n");

og så husker vi lige en:
dos.writeBytes("QUIT\r\n");

:)

> dos.flush();