Why Swedish people come to Copenhagen.
Fra : Ditte Mosegaard

Dato : 09-10-01 20:26

Er der nogen der ved, hvem der synger den korte humoristiske sang "Why
Swedish people come to Copenhagen". Det er vist en live-optagelse(mp3) fra
København. Han lyder amerikansk. Melodien er REM´s "Loosing my religion".

Hilsen Ditte.

Fra : Lurifax

Dato : 10-10-01 14:54

> [...]
> København. Han lyder amerikansk. Melodien er REM´s "Loosing my religion".

Jeg ved det ikke, men et godt bud kunne være (irske) David Mcsavage. Han er
en slags gade-standupper, og titlen på omtalte sang ville være typisk ham.
Han er i øvrigt sindssygt sjov, hvis man er til den mere grovkornede humor,
der inkluderer fornærmelser af forbipasserende samt publikum...

Fra : Astrid

Dato : 11-10-01 01:18

Lurifax <anso@tdcspace.dk> wrote in message news:9q1jng$gv$1@sunsite.dk...
> [...]
humor,
> der inkluderer fornærmelser af forbipasserende samt publikum...

det er mcsavage. Jeg kender en amerikaner der købte hans cd. Den er mærkelig

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 10-10-01 17:30

"Astrid" skrev i en meddelelse

Han
> er
> humor,
>
> det er mcsavage. Jeg kender en amerikaner der købte hans cd. Den er
mærkelig

Jeg har en CD med ham der er 4-5 år gammel - den er vildt god og han er
sikker på gaden i København i løbet af sommeren. Til Roskilde Festival er
han som regel også at finde samt i Århus under festugen. Han er fremragende
men har ikke for alvor fornyet sig siden jeg hørte ham første gang i 97. Han
er gift med en dansk kvinde - derfor ser/hører vi meget til ham - selv om
han rigtigt nok er irere.

Kåre

Fra : Henrik Boegh

Dato : 10-10-01 19:34

Kåre Weng Madsen told the rest of dk.kultur.musik:

[...]

> [...]
> gang i 97. Han er gift med en dansk kvinde - derfor ser/hører vi meget til

Er det ham man kan finde inde på Strøget foran The Dubliner en stor del af
sommeren?

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/
*** There's an X_ to much in my email address ***

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 11-10-01 12:55

"Henrik Boegh" skrev i en meddelelse

> Er det ham man kan finde inde på Strøget foran The Dubliner en stor del af
> sommeren?

Nu bor jeg i Aalborg - men det skal ikke undre mig - jeg har set ham to
gange i Kbh. og hvor han stod der kan jeg ikke huske....han er ikke til at
tage fejl af: Han har en stortromme på ryggen med et bækken oven på. Dem
spiller han på med fødderne. Han har en guitar der er betrukket med noget
pelslignende betræk - det er dog ikke altid den han spiller på....

Kåre