Whois til IP´adresser
Fra : Lasse Jensen

Dato : 09-10-01 19:41

Er der en database man kan søge i, ligesom
"http://www.dk-hostmaster.dk/dkwhois.shtml", bare til ikke dns
registrede IP adresser?

---
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Kim Jensen

Dato : 09-10-01 23:28

> Er der en database man kan søge i, ligesom
> "http://www.dk-hostmaster.dk/dkwhois.shtml", bare til ikke dns
> registrede IP adresser?

http://www.ripe.net

Kim Jensen
litewerx.com // kelvin8.com // newscaster.dk

Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-10-01 06:12

On Wed, 10 Oct 2001 00:27:36 +0200, "Kim Jensen" <kim@litewerx.dk>
wrote:

>http://www.ripe.net

Den giver kun information om subnettet, ikke om den specifikke IP
adresse. Med andre ord, ikke noget jeg ikke vidste i forvejen.

---

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-10-01 06:19

"Lasse Jensen" <rdx@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Den giver kun information om subnettet, ikke om den specifikke IP
> adresse. Med andre ord, ikke noget jeg ikke vidste i forvejen.

Den giver information om allokeringen. Hvad mere vil du have?

--
Martin Højriis Kristensen
Læs venligst: www.makr.dk?quote

Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-10-01 15:00

On Wed, 10 Oct 2001 07:18:38 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"Lasse Jensen" <rdx@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
>
>Den giver information om allokeringen. Hvad mere vil du have?

Information om hvem der ejer den.

---

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-10-01 15:21

"Lasse Jensen" <rdx@worldonline.dk> wrote in message
> Information om hvem der ejer den.

Det gør RIPE også. Ripe er faktisk whois for IP-adresser.

--
Bjarke Andersen

Fra : Simon Skals

Dato : 10-10-01 15:33

It seems Lasse Jensen wrote:

>Information om hvem der ejer den.

Det kan du ikke få.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Peter Ericson

Dato : 18-10-01 22:57

jo du kan, men kun vist det er et firma, ellers kommer der bare at det er en
@home user, jeg bruger programmet Neotrace, der kan man også se hvor i
verden computeren er, det er ret præcist. også hvem der har registeret ip
adressen.
håbe det virker

Fra : Simon Skals

Dato : 19-10-01 14:39

It seems Peter Ericson wrote:
> [...]
>@home user, jeg bruger programmet Neotrace, der kan man også se hvor i
>verden computeren er, det er ret præcist. også hvem der har registeret ip

Det giver ikke oplysninger om navnet på brugeren, og det er
tydeligvis det, Lasse Jensen efterlyser.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>