Motor i Bianca 28
Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 09-10-01 16:26

Min kone og jeg overvejer købet af en Bianca 28, hvor den oprindelige Yanmar
8 hestes motor (1979) stadig ligger i. Sælger siger, at den starter og går
fint, og det har jeg ingen grund til at betvivle, men er der nogle generelle
erfaringer her i gruppen vedr. motorens levetid m.v.?

Hvad kan/skal jeg se efter, når jeg prøver båden/motoren?

Jeg læste lige i en brugtbådstest i et sejlblad, at en Volvo Penta monteret
i en båd på ca. samme alder som Bianca'en nok skulle skiftes nu. Hvis det
samme gælder for Yanmar'en, så bliver båden for dyr for mig!

På forhånd tak for hjælpen

Peter Ingsø Laursen

Fra : Lars Bonde Christens~

Dato : 09-10-01 22:09

20 år. ja. den holder ikke i mange år i nu. Men den kan være i fin stand og
gøre masser af glæde. Du skal finde en god mekaniker som har forstand på
bådmotorer. og får ham til at se på den. Han kan ikke give nogen garanti men
nok en ide om hvordan det står til. Jeg sejler selv med Yanmar og er meget
glad for den. Jeg kender en god mekaniker som ved alt om Yanmar . Han bor i
Gyling nær Odder. Det koster, men er givet godt ud.

HV Lars

Lars.bonde@christensen.ac

Fra : Fredrik Mossberg

Dato : 10-10-01 06:12

Svenska tidningen Segling hade en bra artikel om Yanmar YS motorerna i
senaste nummret. http://www.segling.nakterhuset.se/

Yvt/Fredrik

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 13-10-01 08:35

Tak for svarene til Lars og Frederik.

Måske er det bare sådan, at det lidt er et lotteri med de ældre maskiner?
Hvis Bianca'en ikke havde motor overhovedet ville den formentlig ikke være
nævneværdigt billigere, men det koster kassen, hvis man skal have ny/brugt
lagt i! Hmmmm :-/

mvh, Peter