The Mummy Returns Vs. Indiana Jones And Th~
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 09-10-01 16:19

The Mummy Returns er af flere kyndige mennesker, heriblandt en dansk
filminstruktør, bedømt betydeligt mere actionfyldt og tempofyldt, end Temple
Of Doom.

Setpiece på setpiece følges ad i Mummy Returns, hvor den tidligere mester i
det...nemlig Temple Of Doom, må se sig slået.

Nogle mener måske det grænser til action-overkill i Mummy Returns, men hvad
gør det ? Det er bang for your buck.....hele vejen.

Så Zeki, det nytter ikke noget at lege Hr. Modsat..........men du spoler jo
alligevel bare igennem Doom, så hvad ved du om det ?

Og nej, Indiana Jones And The Last Crusade, kan ikke bruges i denne
sammenligning. Den indeholder simpelthen ikke nok set-pieces til at kunne
inkluderes i denne lille test........skønt den ER meget actionfyldt.

Thomas

Fra : Morten Møller Kriste~

Dato : 09-10-01 17:47

> [...]
> sammenligning. Den indeholder simpelthen ikke nok set-pieces til at kunne
> inkluderes i denne lille test........skønt den ER meget actionfyldt.

Så vil jeg tilslutte mig de ikke-kyndige mennesker og fastslå at jeg synes
at MR stinker.
Jeg har fuldt lidt med i jeres diskussion og jeg må sige, at det er da meget
fint at i sammenligner film med henblik på at afgøre hvilken der indeholder
flest actionscener. Men med alt respekt for andres filmsmag, så må der da
være mere til en film end det. MR har ABSOLUT intet andet af byde på end
flotte effekter, historien er forudsigelig og den vader i Hollywood-klicher.
Indianer Jones-filmene havde da sin helt egen charme og originalitet (med
alt hvad det indebærer).
Men muligvis tager jeg fejl. Hvis du kan overbevise mig om at MR indeholder
bare en snært af andre filmiske kvaliteter, så bøjer jeg mig i støvet.
P.s. De kyndige mennesker/anmeldere du refererer til må være BT og Ekstra
Bladet. Sådan har vi alle forskellig smag, også når det kommer til anmeldere
vi stoler på.

Hilsen Morten

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 09-10-01 18:03

"Morten Møller Kristensen" <mortenmk@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse

> P.s. De kyndige mennesker/anmeldere du refererer til må være BT og Ekstra
> Bladet. Sådan har vi alle forskellig smag, også når det kommer til
anmeldere
> vi stoler på.

Det er ved Gud, det ikke er hverken BT eller EB jeg refererer til her !

Læser aldrig disse avisers anmeldelser.

Thomas

Fra : Morten Møller Kriste~

Dato : 09-10-01 18:16

> Det er ved Gud, det ikke er hverken BT eller EB jeg refererer til her !
>
> Læser aldrig disse avisers anmeldelser.
>
> Thomas

Det er jeg da glad for at høre.
Men min pointe var at de anmeldere jeg læner mig op af, ikke havde så meget
til overs for MR.

Morten

Fra : Gocows

Dato : 09-10-01 18:21

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> wrote in message
> Det er ved Gud, det ikke er hverken BT eller EB jeg refererer til her !
> Læser aldrig disse avisers anmeldelser.

Bare af nysgerrighed, hvem så?

Ligeledes må du da også gerne kaste lidt lys over hvem den kyndige danske
filminstruktør du nævner er.

Mvh

Anders

Fra : Zeki

Dato : 10-10-01 02:46

Åh din stakkel. Tør øjnene.

Zeki

Fra : T.Liljeberg

Dato : 10-10-01 06:18

On Tue, 9 Oct 2001 17:18:31 +0200, "Thomas Mouritsen"
<thomas_m@post10.tele.dk> wrote:

>The Mummy Returns er af flere kyndige mennesker, heriblandt en dansk
>filminstruktør, bedømt betydeligt mere actionfyldt og tempofyldt, end Temple
>Of Doom.

Mere er ikke altid bedre. Nogen gange er det bare... mere.

Tom

--
A society that will trade a little liberty for a little order will
lose both, and deserve neither - Thomas Jefferson