Pels-tab
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-10-01 15:43

Hej i gruppen.

Jeg har min dejlige mis, som efterhånden er 18 År. Hun har det det fint, kan
se, høre og ellers være "glad".

Men her inden for de seneste 2-3 dage. Har dun tabt en del hår, fra
bagenden, og ned af det ene bagben. Sådan at hun næsten er pels-løs.

Hvad kan det være. Hun har tabt sig lidt på det sidste. Og slikket sig meget
bagi. Er det orm, lopper eller hvad kan det mon være?

Det er kommet efter, at vi har tændt for gulvvarmen i badeværelset. Hvor hun
så har ligget meget der´. Så det kan måske være nogen dyr, der også elsker
varmen?

Takker, for råd

Mvh. Bjarke Hansen

Fra : Nina El Falaki

Dato : 09-10-01 21:50

Hej

Få hende først checket hos dyrlægen. Fejler hun ikke noget så prøv at give
hende ekstra B-vitamin, gamle katte kan have svært ved at optage vitaminer.
Men få hende nu først checket.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-10-01 15:37

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message
> [...]
>
> Få hende først checket hos dyrlægen. Fejler hun ikke noget så prøv at give
> hende ekstra B-vitamin, gamle katte kan have svært ved at optage

Joe,, Nu er det jo en dyr ting at gå til Dyrelægen. Jeg opdagede også et sår
under maven igår. Men det er allerede helet. Så hendes emunforsvar, er da
vist godtnok.

Men B vitamin kan vi da prøve engang.

Ps, at gå til dyrlægen, plejer som regl altid at være en ulempe. Koster
mange penge, og dyret kommer hjem dårligere.. "Maren" har kun været til
dyrelæge een gang.

Da vores anden kat døde, pga kramper (rottegift?) vores naboer kørte den
til dyrehospitalet. (flinke naboer) Katten døde. og det kostede 2000 kroner.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-10-01 15:39

>"Maren" har kun været til
> dyrelæge een gang.

Undskyld, 2 gange. Da den skulle steriliseres.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 10-10-01 17:05

Hej Bjarke

Når jeg anbefaler at tage til dyrlægen, er det fordi håraffald kan skyldes
flere sygdomme, og jo før man starter behandling jo større er chancerne jo
for helbredelse. Desuden er missen vel nok en dyrlægeregning værd.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats