Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Compact Flash MB
Fra : Henrik Schytte

Dato : 09-10-01 15:35

Jeg har et 64 MB Pretec Compact Flash kort.
Kortet har jeg prøvet at sætte i et canon Ixus, og formatteret heri. - Det
giver plads til et par og 40 billeder, og det er 2 MPix.

Så har jeg prøvet kortet i et Kodak 4800 og formatteret heri. - Det giver
plads til 56 billeder, og det er 3 MPix.

Kan nogen give en fornuftig forklaring på dette ?

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-10-01 15:55

Henrik Schytte wrote:

> Kan nogen give en fornuftig forklaring på dette ?

Ja - de to kameraer komprimerer ikke billederne lige hårdt inden
arkiveringen.

Med JPG kan man trinløst lave komprimeringer på en scala fra 1 til 10,
hvor 10 giver den bedste kvalitet og de største filer, og 1 giver den
laveste kvalitet og de mindste filer.

De fleste kameraer har en menu, hvor man kan instille, hvor hårdt
billederne skal komprimeres, jo hårdere man sætter komprimeringen, jo
flere billeder kan der være på lager kortet.