Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto Magasiner
Fra : Henrik Schytte

Dato : 09-10-01 15:33

Kan nogen, her i gruppen, anbefale noget godt Foto "læsestof" i form af
bøger eller Magasiner ?
Helst dansk.

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 18-10-01 10:30

"> Kan nogen, her i gruppen, anbefale noget godt Foto "læsestof" i form af
> bøger eller Magasiner ?
> Helst dansk.

Jeg er også interesseret i ovenstående. Findes der slet ikke nogen?

Fra : Søren Olesen

Dato : 18-10-01 11:11

hej Peter
nej der findes ikke noget på dansk, der er vær at læse !!
du skal nok se dig om efter norsk, svensk eller tysk !! hvordan det ser ud
med engelsk ved jeg ikke men prøv
http://www.fotomagazin.de/

Fra : Kristian Amby

Dato : 18-10-01 14:57

Det er nu ikke helt rigtigt. Der findes ingen danske magasiner, der er
værd at bruge pengen på, men da findes da masser af bøger. Gå en tur
på biblioteket, de står under "75"

mvh
Kristian Amby

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 18-10-01 19:17

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> wrote in message
> "> Kan nogen, her i gruppen, anbefale noget godt Foto "læsestof" i form af
>
> Jeg er også interesseret i ovenstående. Findes der slet ikke nogen?

Jeg er ivrig læser af det engelske Practical Photography, der er rigtig
godt - vedrører primært det at tage billeder og i mere begrænset omfang
tests. Har også læst Professionel Photographer - hundedyrt og set med mine
35mm amatørøjne ikke særlig godt - primært storformat, studie og profit.

Det tyske Fotomagazin er altid med på det sidste nye og har en masse gode
tests - og ikke mindst gode tillæg som følger med bladet i ny og næ f.eks.
Digital tillæg eller Objektivtillæg (indeholder samtlige testresultater).

Et andet tysk blad er Colorfoto, som minder lidt om Fotomagazin, men der er
rigtig mange billeder i bladet - omkring 100 indsendte billeder der
publiceres hver måned - og der er mange gode billeder imellem.

Det svenske Foto er ikke ligeså meget med på noderne som de tyske, men
fordelen er at det er på svensk. De har gode uddybende artikler om kendte
fotografer eller om specifikke emner - bladet har en ret høj kvalitet, men
henvender sig ret bredt - niveauet er i mine øjne lidt lavt.

Af bøger vil jeg kun nævne Politikens Fotobog og deres Politikens Kreativ
Foto. Dem har jeg selv og jeg har lært meget derfra, og henter dem stadig
ned fra hylden i ny og næ.

Der er lidt til de kommende lange mørke vinteraftener

Mvh

Kim