Gennemse
Fra : Anders Lund

Dato : 09-10-01 13:52

jeg har et spørgssmål
1)På dansk hedder en knap der åbner et (Gem fi)l/(åben fil) vindu tit
Gennemse. Hvordan får jeg mit program til selv at navngive den. Så den får
det rigtige navn hvis nu det er en engelsk windows version.(Hvad hedder det
egenligt på enligt)

Anders Lund
Anders@itnews.dk
Webmaster for www.GEnet.dk, Jyllands bedste netparty

Fra : Jan Røhmer Christens~

Dato : 09-10-01 21:58

> Hvordan får jeg mit program til selv at navngive den. Så den får
> det rigtige navn hvis nu det er en engelsk windows version

For at lave menu gå du i menu editor og navngiver den med nogle menuer og
undermenuer. Dem skal du så også navngiver. Så når du evt. navngiver din
Åben som mnuOpen gør du bare følgende.

mnuOpen.Caption = "Open"
Så har du navngivet din menu påny...

> (Hvad hedder det egenligt på enligt)

Open er svaret !

Men venlig hilsen
Jan Christensen

Fra : Henning Berggren

Dato : 10-10-01 08:05

Det løser vel ikke problemet for en islandsk windows?

Man skal vel have fat i noget regional settings?...

Fra : Johnny Fladstrand

Dato : 17-10-01 08:16

Hej Anders

Du skal i VB anvende ressource-files.
Vælg "Add-Ins" - "Add-In Manager" og find "VB6 Resource Editor". Du får nu
en ikon der ligner en grøn cubics-terning.
Ved at klikke på denne kan du tilføje alle de sprog du ønsker dit program
skal understøtte og som kan vælges i kontrol-panelet.
Nu har du mulighed for at hente det valgte lands sprog ind på følgende måde:
txtAreYouShure = LoadResString(200)
txtTitle = LoadResString(201)
If MsgBox(txtAreYouShure, vbYesNo, txtTitle) = vbYes Then

Det er altså ikke afhængigt af hvilken windows-version du bruger, men hvad
du har valgt i kontrolpanelet.

Mvh
Johnny Fladstrand