XOR af karakter... ????
Fra : Peter & Betina

Dato : 09-10-01 12:38

Hej med jer

Jeg sidder her og prøver at lave en XOR på en String eller en
StringBuffer... men jeg kan ikke det få det til at virke.

Hvordan kan jeg XOR f.eks. en steng = "PETER" med en anden som er = "SKOD"

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-10-01 13:07

"Peter & Betina" <unipet@post4.tele.dk> writes:

> [...]
> StringBuffer... men jeg kan ikke det få det til at virke.
>
> Hvordan kan jeg XOR f.eks. en steng = "PETER" med en anden som er = "SKOD"

Hvis du bruger charAt får du en char, som kan bruges på samme måde som
en int.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Peter & Betina

Dato : 09-10-01 14:48

Det vil sige at hvis jeg har :

instr = new StringBuffer ("Dette er en lille test");
andet = new StringBuffer ("skod");
slut = new StringBuffer ();

og gerne vil have dem XOR'et sammen
????

Jeg er måske ikke så hurtig men hvordan.. ???

mvh

Peter

p.s. Eller tak for dit hurtig svar

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 09-10-01 18:24

Peter & Betina wrote:

> [...]
>
> og gerne vil have dem XOR'et sammen
> ????
>
> Jeg er måske ikke så hurtig men hvordan.. ???

Betyder xor af strenge noget i denne retning:
result[i] = str1[j mod str1.length()] XOR str2[k mod str2.length()], eller
hvad?
Det kan vel ganske automatisk blive til følgende (ikke testet):

static String xor( String str1, String str2 )
{
StringBuffer res = new StringBuffer();
for( int i = 0; i < Math.max(str1.length(),str2.length()); i++ )
{
char c1 = str1.charAt( i % str1.length() );
char c2 = str2.charAt( i % str2.length() );
res.append( (char) (c1 ^ c2) );
}
return res.toString();
}