Grafik i 2D
Fra : Jakob

Dato : 09-10-01 18:31

Hej, jeg skal have tegnet nogle grafer i et koordinatsystem i Java, og jeg
har algoritmen som i en løkke tegner pixels i x og y-koordinater. Jeg har
brugt drawLine(int x, int y, int x, int y) fra Graphics-objectet til at
sætte pixels, men det bliver ikke pænt - det ser "hakket" ud. Der må da være
en måde hvorpå dette kan gøres pænere. Er der nogen der kan hjælpe???

Mvh Jakob

Fra : Jacob Møller

Dato : 09-10-01 11:30

> [...]
være
> en måde hvorpå dette kan gøres pænere. Er der nogen der kan hjælpe???

Hvis du vil tegne med antialiasede grafiske primitiver i java 1.1 (og ældre)
skal du selv lave dem. Det er ikke nogen god idé at bruge drawLine til at
sætte enkelte pixels med - det er meget langsomt.

Det du skal nok kigge lidt på ImageProduceren hvis du vil lave realtime
pixel-grafik i java.

Med venlig hilsen,
Jacob Møller
www.kiloo.dk